Смекни!
smekni.com

Сучасні тенденції моди швейних та трикотажних товарів (стр. 1 из 4)

Міністерство освіти і науки України

Черкаський комерційний технікум

«Сучасні тенденції моди швейних і трикотажних виробів, аксесуарів та взуття»

Творчо-пошукова робота з навчальної дисципліни

«Товарознавство непродовольчих товарів»

студентки 2-го курсу

групи

спеціальності 5.050301

«Товарознавство та комерційна діяльність»

Довгаль Анни Ігорівни

Перевірив викладач:

Губенко В.В.

Черкаси

2009


Зміст

I. Вступ

II. Поняття моди

2.1 Історія виникнення моди

III. Сучасні тенденції моди швейних, трикотажних товарів, аксесуарів та взуття.

IV.Провідні фірми і виробники

4.1 Українські дизайнери.

4.2 Зарубіжні дизайнери.

V. Тенденції моди 2008-2009.

VI. Висновки.

VII.Література


Вступ

Дана творчо-пошукова робота є дуже актуальною, тому що культуру людини підкреслює його одяг. Він є більш доцільнішим і привабливішим,коли відповідає правилам етикету. Зі смаком підібраний одяг, охайний вигляд роблять людину упевненою, зібраною і енергійною, Щоб одягатися красиво, не обов’язково мати повний гардероб речей. Тут слово за модою і смаком.

Мода-це поєднання законів стильової єдності, кольорової гармонії. Вона додає зовнішньому вигляду природність і респектабельність, мода вимагає відчуття міри,обліку чинників часу,смаку і віку. До надмірності не треба прагнути, тому що можна потрапити в таку ситуацію:речей багато,а вдягти нічого,

Одяг не буває просто красивим. Його краса полягає в призначенні: для роботи, дому, свята, відпочинку. Елегантний одяг уживається тільки з елегантним господарем, який має гідну поставу, володіє хорошими манерами і красивою мовою.

Для товарознавця знання сучасних тенденцій моди є важливим елементом його діяльності. Адже щоб повністю задовольнити потреби споживачів в одязі,взутті та аксесуарах товарознавцю не обов’язково одягатися за останніми тенденціями моди,але корисно слідкувати за їхніми змінами.

Споживання одягу пов’язане з особистими смаками, звичками людей. Для того щоб визначити потребу споживача в одязі товарознавець повинен володіти основами психологічних знань,щоб не прямим текстом дізнатися про смаки, захоплення, вподобання людини зібравши потрібну інформацію продавець підбирає для споживача такий стиль одягу який відповідає сучасним вимогам моди.

Як нам відомо споживачів розрізняють за віко-статевою та демографічною ознаками. А отже відношення до моди людей різного віку неоднакове: молодь активно приймає сміливі пропозиції модельєрів, а представники старшого покоління підходять до них з обережністю. Неоднаково сприймають моду жителі міста та селища, представники різних соціальних груп.

Таким чином, одяг повинен відповідати складному комплексу естетичних вимог: призначенню, умовам експлуатації, зовнішності, індивідуальним особливостям та смакам споживачів, стилю та сучасному направленню моди , національним традиціям. При цьому вона повинна бути оригінальною , виразною, всі її елементи повинні гармонувати одна з одною та виражати основну естетичну ідею.

Одяг створюється художниками у відповідності до законів гармонії. З допомогою засобів гармонізації йому придається не тільки краса а цілісність форми, окремих його елементів загальної композиції виробу, рівновага та взаємопов‘язаність їх один з одним оточуючим середовищем. Завдяки відповідності законам загальної гармонії одяг відповідає призначенню, конкретним умовам діяльності людини.

Відповідність сучасному стилю та моді являється найважливішою властивістю одягу, від якої залежить споживчий попит на нього. Соціологічні дослідження показують, що споживачі при виборі найголовнішу увагу приділяють саме цим властивостям.


2. Поняття моди

Модою в найширшому сенсі слова називають ті відношення, що існують у визначений період і загальновизнані на даному етапі до зовнішніх форм культури: до стилю життя, звичаїв сервіровки і поведінки за столом , автомашинам, одягу Проте при вживанні слова мода яким завжди мається на увазі постійне і з позиції розуму недостатньо з’ясоване прагнення до зміни всіх форм прояву культури,зазвичай мають на увазі одяг.

Вже на зорі людства був створений перший покрив — одяг, який був призначений для захисту тіла від холоду і допомогти в боротьбі за виживання. Прямими попередниками одягу були татуювання, окраска тіла і нанесення на нього магічних знаків, за допомогою яких люди намагалися оберегти себе від злих духів, злякати ворогів і привернути увагу друзів. Велику роль грали прикраси,які разом з татуюванням , зачіскою або головним убором нерідко складали весь костюм людини в давнину.

З того моменту коли людина відкрила значення одягу як засобу захисту від несприятливих дій природи, залишалось небагато до тих пір, поки він не почав роздумувати про її естетичну і стилізуючу функцію. Одяг став тим об’єктом, в якому він напевно найбільш безпосередньо зміг виразити свій художній світогляд. Всі ми звикли до одягу як до власного тіла. Здається він був завжди у всі часи. Коли людина створює одяг вона пред’являє до нього багато вимог: він повинен бути красивим, недорогим. І краса в цьому переліку стоїть на першому місці. Люди ще в сивій старовині виявили потребу в прикрасах. Свідоцтво тому знайдені в древніх похованнях сережки, кольє, брошки,браслети, кільця.

Мода — найтонший, вірніший і безпомилковий показник відмінних ознак суспільства, маленька частинка людини, країни, народу, образу життя, думок, занять, професій, тому що в різних частинах світу, в різних країнах розвиток суспільства мав свої специфічні особливості, а саме: кліматичні, соціальні, національні і естетичні, які яскраво виражені в різноманітті одяг та аксесуарів.

Мода на відміну від стилю - тимчасова сукупність засобів художнього вираження. Виникнення моди в одязі як суспільного явища пов’язане з природною потребою людини в постійному оновленні, покращенні виробів та вдосконалюючи відповідно до умов життя та смаків які змінюються. Людина не може все життя носити одне і те ж плаття або костюм. Форма одягу міняється з віком, під впливом природно-кліматичних та інших умов. Великий вплив на моду здійснюють соціальні та економічні умови життя суспільства.

Періодичні зміни моди в одязі можна пояснити і психологічними причинами. Прагнення людини до нового та оригінального наштовхує її на придбання нових модних виробів, які помітно відрізняється від старих. Утверджується нова мода на одяг спочатку невпевнено, але поступово кількість її прихильників збільшується.

Зміни в моді зазвичай проявляються в окремих елементах форми одягу - силуеті, висоті пліч, формі окремих деталей, довжині виробу, його ширині на різних рівнях(талії,низу та ін.).

2.1 Історія виникнення моди

Історія моди так само стара як і історія одягу. З того моменту коли людина відкрила значення одягу як засобу захисту від несприятливих дій природи, залишалось небагато часу до того коли вона почала роздумувати про естетичну стилізуючи функцію.

Всі ми звикли до одягу як до власного тіла , здається що він був завжди у всі часи. Але одяг з’явився не відразу. До цього вів процес розвитку Землі і людства. Перша форма одягу виникла коли людина вперше з’єднала навколо свого тіла дві шкури, закріпивши їх гілкою. А коли ці шкури вона прикрасила черепашками наніс на них плями соком якоїсь рослини - виникло мистецтво створення. одягу

Але шкури скоро змінив текстиль, для закріплення вже почали використовувати кісткові і металеві голки та брошки. І тоді відкрилась нова сторінка одягу і моди. Впродовж століть різні країни і міста грали провідну роль в моді на одяг : Італія, Іспанія , Франція, Англія…Сьогодні(і вже давно)- це Париж!

«Італійський» період в історії моди доводиться на епоху Ренесансу і бурхливого розквіту міст-держав. Венеція і Флоренція були перевалочними пунктами в торгівлі з країнами Сходу. Починаючи з XIIIст. в Італії виготовлялися розкішні шовкові тканини, в Мілані процвітало виробництво оксамиту. Саме ці умови зробили Італію центром моди.

Подібне спостерігалося і в Бургундії, яка майже весь XV ст. задавала тон в європейській моді. Бургундські міста Гент і Брюгге з їх суконною мануфактурою, що переробляла англійську шерсть, досягли на той час найвищого розквіту.

Епоха бургундської переваги в моді змінилася підкреслено «чоловічою» модою в Іспанії. Пануючим став чорний колір, який сподобався імперії, «в якій ніколи не заходило сонце».

У XVII ст. ослабленням могутності Іспанії, чорний стиль пішов в минуле. Його змінив життєрадісний стиль jlzue парижан. Легендарний коханець і авантюрист Казанова писав: «Париж мабуть є єдиним містом в світі зовнішній вигляд якого повністю міняється через 5-6 років».

Починаючи з XVIII ст. серйозним і гідним конкурентом Парижа в області моди став Лондон. Це суперництво доповнювало і збагачувало два головні напрями в моді – практичне та спортивне в Лондоні і схильне до фантазії і сексуальної розпущеності в Парижі.

Після Другої світової війни з Америки прийшов до Європи одяг для роботи і відпочинку з джинсової тканини. Відомо багато прикладів коли саме мода підняла буденні(робочі, повсякденні) види jlzue до розряду модних речей. Так джинси що спочатку були дешевим робочим одягом в певний період стали модним предметом молодіжного стилю. Молоді люди що з’являються в будь яких ситуаціях саме в джинсах, демонструють тим самим швидше свою приналежність до покоління ніж естетичні погляди і особистий смак.

І все таки Париж–столиця світової моди. Цьому сприяло багато причин: географічне положення столиці сильної європейської держави, давня традиція високорозвиненого текстильного виробництва, уміла робота паризьких кравців і шваль і фривольна життєрадісність парижан.