Смекни!
smekni.com

Методика обучения подвижным играм в дошкольных учреждениях (стр. 18 из 23)

Педагогическое значение: способствует развитию быстроты, прыгучести, ловкости.

Инвентарь:

Место проведения: спортивный зал.

Построение Содержание Правила ОМУ
‚‚ƒ‚ƒ
ƒ
Посреди площадки или зала проводят две параллельные линии в 70-100 см одна от другой. Это - коридор (ров). Выбираются один -два водящих (волки), которые находятся во рву. Все остальные – козы. На одной стороне площадки за линией «дом». .На другой отмечено «пастбище». .По сигналу руководителя козы перепрыгивают через ров. Волки, стараются осалить больше коз. Осаленные отходят в сторону. Затем по сигналу козы вновь перебираются на другую сторону, а волки ловят их. После 2 -4 перебежек выбирается новый водящий. Выигрывают не пойманные и те волки, которые за время перебежек поймали больше коз. Волки могут ловить коз, только находясь во рву. Коза, пробежавшая по рву а не перепрыгнувшая через него, считается пойманной.Бегать только по сигналу. Если нога задержалась около рва. руководитель считает до трех и после этого игрок должен перепрыгнуть ров, иначе будет считаться пойманным. Наблюдать, чтобы игроки не сталкивались.

ПРИЛОЖЕНИЕ Д

БЕЛОРУССКИЕ НАРОДНЫЕ ИГРЫ

Игры в первой младшей группе

Названне гульні: “Заінька”

Педагагiчнае значэнне: развіваць увагу, спрыт, каардынацыю рухаў, хуткасць рэакцыі

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ Дзецi бяруцца за рукiiўтвараюць круг. У сярэдзiне –заiнька. Усе спяваюць: Заiнька бялюсенькi, Заiнька шарусенькi! Праскачы ў дзiрачку Ды не пабi спiначку! На гэтыя словы зайчык iмкнецца выскачыць з круга, але дзецi не пускаюць i хутка прысядаюць,калi ен наблiжаецца да каго-небудзь з iх.Пасля гэтага дзецi спяваюць далей: Заiнька павярніся, Шэранькi павярнiся! Тупнi ножкай, паскачы Ды ў далоні запляшчы! Пасля заканчэння песнiўсе павiнны запляскаць у далонi.У гэты момант зайка хапае каго-небудзь з дзяцей і хутка становiцца на яго месца.Той, хто застаўся без месца,павiнен выконваць ролю заiнькi. Пры наблiжэннi заiнькi дзецi павiнны хутка ўзяцца за рукi, калi яны не паспеюць зрабiць гэтага, той, да каго дакрануўся зайчык, займае яго месца Выконваць указальныя дзеяннi, не парушаць правiлыУважліва слухаць каманды настаўніка.

Названне гульні: “Прэла-гарэла”

Педагагiчнае значэнне: развіваць увагу

Iнвентар: цацкі

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правiлы АМУ
Выбяраецца вядучы. Удзельнiкi адварочваюцца, а вядучы ў розных месцах хавае цацкi,прыгаворваючы: Прэла-гараэла, За мора ляцела. А як прыляцела Дык дзесьцii села. Хто першы знойдзе, Той сабе возьме. Пераможцам будзе той, хто знойдзе больш цацак. Пасля слоў “Той сабе i возьме” удзельнiкi пава-рочваюцца і пачынаюць шукаць прадметы. Выконваць правілы гульні і ўважліва слу-хаць словы вядучага.Хто з дзяцей знойдзебольш схаваных цацак, той лічыцца пераможцам.

Названне гульнi: “Лясь,лясь, уцякай !”

Педагагiчнае значэнне: удасканальваць навыкі бегу, мяняючы тэмп, развіваць спрыт, хуткасць

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
♞♞♞ƒ‚ƒƒ‚ƒ‚ƒ‚ Дзецiходзяць па пляцоўцы , збiраюць кветкi, плятуць вянкi. Некалькi дзяцей выконваюць ролю конiкау, яны стаяць у баку ад дзяцей. На словы: Лясь, лясь, уцякай! Цябе конi стопчуць. А я коней не баюся Па дарозе пракачуся-Дзецiўцякаюць, конiкi скачуць на палачцы iiмкнуцца дагнаць iх. Пры паўторы гульнi, дзецii конiкi мяняюцца ролямi. Уцякаць патрэбна толькiпасля слова “пакачуся”, iгрок, якога дагонiць конiк, часова выбывае з гульнi. Выконваць і не парушаць правілы гульні.Выхавацель павінен сачыць за правільным выкананнем рухаў.Конiкiдакранаюцца да дзяцей далонямi.

Названне гульнi: “Зайка-маладзік”

Педагагiчнае значэнне: удасканальваць навыкі бегу

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ Дзеці стаяць па кругу.Вядучы і дзеці пачынаюць пераклічку: -Зайка-маладзік,дзе ты быў? -У лесе. -Што рабіў? -Сена касіў. -Куды клаў? -Пад калоду. - Хто ўкраў? -Чур.На каго падае слова “чур”, той даганяе дзяцей, а яны разбягаюцца Бяжаць можна толькі пасля слова “чур”. Злоўленым лічыцца той, да кого дакрануўся лавішка. Сачыць за тым, каб дзеці не сутыкнуліся адзінз другім

Игры во второй младшей группе

Названне гульнi: “Бярозка”

Педагагiчнае значэнне: развiццё хадзьбы па кругу, узгадняючы рух са словамі песні.

Iнвентар: хустачкі

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ З лiку тых , хто гуляе, выбіраецца дзяучынка-бярозка. Дзецi ходзяць па кругу, паклаўшы хустачкi на плячо, iспяваюць: Бярозка белая, Макаўка зяленая, Летам махнаценькая, Зiмой сучквваценькая, Дзе яна стаiць, Там i шумiць бярозка, што стаiць у крузе, пад песню забiрае хустачкii,калi заспяваюць: Бярозка зялененькая, Вясной вяселенькая Сярод поля стаiць, Лiсточкамi шумiць, Грымiць, гудзiць, Залатым вяночкам звiнiцьбярозка махае хустачкамiі гаво-рыць: ”А восенню каранiў бярозкi засыпаюць, лiсточкi ападаюць!” Яна абыходзiць карагод i кожнаму на плячо кладзе яго хустачку. Хустачкiў тых, хто гуляе, павiнны ляжаць свабодна, каб дзяучынка-бярозка змагла легка iх узяць Добра ведаць словы,непарушаць правілы гульні. Усе дзеці павінны разам вымаўляць словы.

Названне гульнi: “Грушка”

Педагагiчнае значэнне: удасканальваць навыкі бегу з выкрутамі ,уменне хутка арыентавацца

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правiлы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ Дзецiўтвараюць круг, у сярэдзiне якога знаходзiцца дзяўчынка, цi хлопчык-грушка. Дзецiiдуць у карагодзе вакол грушкii спяваюць: Мы пасадзiм грушку ўсе, усе. Няхай наша грушка расце расце. Вырасцi ты, грушка, Вось такой вышынi. Распусцiся, грушка, Вось такой шырынi. Расцi, расцi, грушка, Ды ў добры час. Патанцуй , Марылька, Паскачы для нас. А ўжо наша грушка распусцiлася, А наша Марылька зажурылася. А мы тую грушку Весялiць будзем.I з нашай Марылькай Скакаць будзем.На словы ” скакаць будзем” дзецi падыходзяць да грушкiі выконваюць рухi. Дзецi павiнны выконваць танцавальныя рухi, узгадняючы iх са словамi песнi Пасля некалькі паўтораў дзеці мяняюцца ролямі.Абавязкова выкон-ваць рухі, прагаворваць усе словы.

Названне гульнi: “Адгадай, чый галасок”

Педагагiчнае значэнне: развіваць увагу на слых, памяць

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўная зала

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ Дзецiўтвараюць круг. Адзiн з іiгракоў становiцца пасярэдзiне яго – вядучы iзаплюшчвае вочы. Дзецi гавораць: Сталiў круг, i –раз, два, тры! Павярнулiся сябрыНа апошнiя словы усе паварочваюцца вакол сябе i спяваюць: А як скажам: скок, скок,скок Адгадай, чый галасок? Гэтыя словы спяваюць усе дзецi.Дзiця, што стаiць у цэнтры з закрытымi вачамi, павiнна адгадаць, хто праспяваў словы“скок, скок, скок”.Той, каго пазналi, iдзе на сярэдзiну круга Дзiця – вядучы не мае права адкрываць вочы да таго часу, пакуль не закончыцца песня. Словы “скок, скок, скок” гаворыць iгрок, на якога пакажа выхавальнiк. Выхавальніку трэба сачыць за дзецьмі, каб яны не адкрывалі вочы, указваць на памылкі і выпраўляць іх

Названне гульнi: “Млын”

Педагагiчнае значэнне: развіваць увагу, выконваць пачуццё калектывізму

Iнвентар: мяч

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒ‚‚Οƒ Усе ўдзельнікі гульні становяцца ў круг на адлегласці не менш 2 м адзін ад аднаго. Адзін з ігракоў атрымлівае мяч і перадае яго другому, той трэцяму і г.д. па кругу. Паступова хуткасць перадачы павялічваецца. Кожны ігрок стараецца злавіць мяч. Ігрок, які упусціў мяч, ці кінуў яго неправільна, выходзіць з гульні.Перамагае той, хто застаўся апошнім. Мяч абавязкова перадаваць другому іграку. Гульня пачынаецца толькі па сягналу.

Названне гульні: ”Вожык і мышы”