Смекни!
smekni.com

Пакет Coreldraw (стр. 4 из 7)

Групування об'єктів

Функція Group використовує як би невидимі скріпки для утримання об'єктів разом. Об'єкти незалежні друг від друга, вони тільки утримуються разом. Ви можете переміщати, змінювати розмір і колір для них як для одного об'єкта. Згруповані об'єкти легко розгрупувати — вони зберігають майже повну автономію стосовно інших об'єктів групи.

Якщо ви застосовуєте до групи чи заповнення обведення контуром, всі об'єкти в групі будуть заповнені чи обведені (крім тих випадків коли об'єкт не замкнуть).

Доцільно групувати об'єкти відразу після установки їхнього взаємного розташування. Пізніше завжди можна внести необхідні зміни, але щоб об'єкти залишалися зв'язаними один з одним, згрупуйте їх. Комбінації гарячих клавіш Ctrl+G служать для групування, і Ctri+U, відповідно, для розгруповування.

Комбінування об'єктів

Комбінування дає вам менш гнучке об'єднання об'єктів, чим групування. Скомбіновані об'єкти утрачають свої особливості: прямокутники, еліпси і текстові символи стають основними "кривими" після комбінування. Компоненти усе ще зберігають свою форму і якості, але об'єкти стали як би сплавленними разом.

Тому що комбіновані об'єкти являють собою цільний елемент, вони мають тільки один контур і одне заповнення. З усіх скомбінованих воєдино об'єктів, виділений останнім об'єкт визначає контур і заповнення. Коли об'єкти накладаються, утвориться "цільний об'єкт". Можна представити один об'єкт у виді фігурної форми для печива, а інші як тісто: форма вирізує ціле прямо з тесту. .

Ви можете розєднати скомбіновані об'єкти (команда Arrange/Break Apart), але вони не зберігають попередніх ознак. Такі роз'єднані об'єкти є тільки набором кривих, і кожний з них успадковує контур і заповнення комбінованого об'єкта. Це не настільки істотно для прямокутника, однак текст, після операцій комбінування і розкомбінування утрачає свої властивості як тексту. Він може і далі виглядати як текст (тому що будь-який текстовий символ є з'єднання кривих), але він ніколи не може бути відредагований як текст.

Зварювання об'єктів (Welding)

Команда Weld сплавляє окремі об'єкти в одне ціле. Як і при комбінуванні, виділений останнім, об'єкт визначає контури і заповнення для сплавленної групи. Об'єкти при сплавці не зберігають свої контури. Зображення в правому нижньому куті показує, що команда Weld з'єднує усі виділені об'єкти в один і забирає всі частини об'єктів, що перекривають інші.

Команда Undo (скасування) скасовує дію команди Weld (якщо використовувати скасування негайно після активізації Weld). Крім цього існує тільки один спосіб поділу після застосування команди Weld, у випадку, якщо сплавленний об'єкт не торкали з місця. У такій ситуації Weld діє так само як команда Combine, і об'єкти можуть бути роз'єднані. Якщо ж об'єкти переміщали, сплавлені об'єкти стають постійно злитими, і не можуть бути розділені. Вони стають дійсно цільним об'єктом.

б) Використання вузлів

Усі про вузли

Криві складаються з траєкторій, що визначають їхню форму. Траєкторії з'єднуються в криву вузлами. Щораз, коли крива змінює свій напрямок (згинається), це відбувається у вузлі. В інших випадках це не так наочно — вузол 2. Вузол 2 це крапка, у якій крива змінює свою динаміку— з руху проти вартовий стрілки на рух по вартовий.

Вузли і траєкторії завжди можуть бути відредаговані і змінені, тому не намагайтеся відразу додати кривої ідеальну форму, це може відняти у вас набагато більше часу, чим редагування.

Типи вузлів

Draw працює з трьома типами вузлів: symmetrical (симетричний), smooth (вузол плавного переходу) і cusp (вузол зламу). Усі вони описані в наступних параграфах.

Симетричні вузли. Найменш зручний у роботі тип вузла. Коли редагуєте симетричний вузол, траєкторії по обох сторони вузла змінюються однаково. Більш точно, з вузла виходить блакитна переривчаста лінія, на краях якої розташовані контрольні крапки. Контрольні крапки і вузол завжди розташовані на однієї прямої, і крапки дорівнює вилучені від вузла. Те ж правило поширюється і на траєкторії по обох сторони вузла — будь-яка зміна на одній буде дзеркально повторено на другий.

Щоб побачити це в роботі, переключитеся на інструмент Форма, клацнувши мишкою на вузлі, відкрийте Node Edit roll-up, поміняйте тип вузла на Symmetrical (навіть якщо Draw уже позначила його таким) і спробуйте змінити одну з прилягаючих траєкторій.

На верхнім зображенні нижня контрольна крапка буксирується вниз. Оскільки це симетричні вузли — верхня контрольна крапка починає переміщатися симетрично нагору. Результат показаний на нижнім зображенні:

крива зберігає симетрію щодо вузла.

Вузли плавного переходу. Забезпечують плавний перехід однієї траєкторії в іншу. Хоча контрольні крапки знаходяться на одній прямій з вузлом, вони не рівновіддалені. Тому траєкторії не змінюються дзеркально. Проте, зміна форми однієї траєкторії впливає на форму другий, вхідної у вузол.

Коли нижня контрольна крапка переміщається під кутом униз, верхня сприймає тільки цей кут, але не переміщення. Цим досягається збереження плавної форми кривої (звідси назва вузла), але при цьому немає дзеркального відображення.

Вузли зламу. Дозволяють працювати тільки з однією траєкторією. Контрольні

крапки не підтримують пряму лінію з вузлом і пересуваються абсолютно незалежно. Видно, що верхня контрольна крапка не реагує на зміни, що відбуваються з нижньої. Оскільки вузол зламу найбільш легкі і зручні в роботі, рекоменується в основному використовувати їх. Звичайно, для рішення визначених задач більш ефективними є вузол плавного переходу, але в будь-якому випадку вузол зламу — більш передбачувані.

Об'єднати вузли так само просто, як і розірвати: виберіть два вузли, які потрібно об'єднати і клацнути мишкою на піктограмі Join (об'єднати). Вона знаходиться поруч з піктограмою Break (розірвати). Якщо потрібно об'єднати два вузли різних кривих, спершу необхідно застосувати до них команду Combine, щоб із двох об'єктів зробити один. Після виконання команди Combine інтегрований об'єкт має єдиний контур і єдине заливання. В отриманому об'єкті ви можете вибрати будь-яких два вузли й об'єднати їх.

Інші інструменти редагування вузлів

У Node Edit roll-up ви знайдете наступні додаткові інструменти редагування вузлів.

Повернути (Rotate). Надає можливість повертати об'єкт у напрямку до обраного вузла. Доступний, коли два чи більш вузли обрані. При роботі з цим інструментом ви побачите знайомі покажчики у виді стрілок, що з'являються навколо обраного об'єкта після того, як ви друг раз на ньому клацніть мишкою. Ви можете обертати і нахиляти друг щодо друга два вузли простим щигликом мишки і буксируванням.

Stretch (розтягти). Цим інструментом можна збільшувати обрані траєкторії на кривій. Ця процедура аналогічна розтягуванню на екрані обраного об'єкта, але в цьому випадку ви розтягуєте траєкторії між двома чи декількома позначеними вузлами, а не всю криву.

Align (вирівнювання). Виділені вузли можуть бути вирівняні уздовж горизонтальної чи вертикальної чи лінії розташований безпосередньо друг над іншому.

Elastic Mode (еластична зміна). Впливає на характер пересування двох чи більш обраних вузлів при їхньому переміщенні. При цьому відстань між вузлами не зберігається постійним, а змінюється прямо пропорційно змінам, зв'язаним з буксируємих вузлом. Це можна трактувати в такий спосіб: буксируємий вузол рухається швидше всіх інших обраних. Подивитеся на це в дії:

1. Створіть криву з декількома вузлами і переключитеся на інструмент Форма.

2. Виберіть два чи більше вузли.

3. Зачепите і відбуксируйте один з вузлів. Ви бачите, що усі вузли зрушилися однаково.

4. Відкрийте Node Edit roll-up і включите поле Elastic Mode.

5. Клацніть мишкою на одному з вузлів і потягніть його. Подивитеся, як помінялася динаміка взаємодії між вузлами.

Поліпшене редагування вузлів (Node Editing)

Усі функції по редагуванню вузлів зібрані в Roll-up. Перш ніж ви подумаєте, що це чисто формальна зміна, візьміть до відома, що Roll-up не зникає, коли команда витягнута з нього — це означає, що відпадає необхідність двічі клацати мишкою на вузлі, щоб його змінити. Звичайно, деякі аспекти з минулого DRAW були причиною більшої утоми кисті, чим це противне клацання мишкою на малюсіньких вузлах лише для того, щоб відновити діалог, що зникає після кожного застосування. Також ми хотіли б згадати про ще двох доповненнях.

Авто-знищення. Цей автоматичний інструмент вивчає криву, знаходить і забирає непотрібні вузли. Це значна допомога для користувачів програми TRACE, яким завжди приходиться мати справа з додатковими вузлами, накладеними на trace-зображення (контурне зображення). Авто-знищення може бути набудоване на режим видалення очевидно марних чи вузлів же він може бути надчуттєвим — при цьому індикується і віддаляються всі, хоч небагато, але підозрілі вузли.

Зміна форми. Для зміни форми кривої досить клацнути мишкою на тім елементі кривої, що ви хочете змінити, і відбуксирувати його в потрібному напрямку. Не потрібна необхідність активізувати один з вузлів — ділянка кривий сам змінить свою форму.

в) Основні функції для роботи з пакетом.

Динаміка текстового потоку. Текстові параграфи Corel Draw поводяться так само, як текстові блоки Ventura Publisher чи текстові ланцюги PageMaker: текст може спокійно переходити з блоку в блок, зі сторінки на сторінку. При цьому, якщо текст в одному з блоків переформатуєтся, міняється його форма, або він просто редагується,— зміни переносяться в усі наступні блоки, що містять цей текстовий файл. Розриви в рядках автоматично змінюються. Оскільки зміни в текстових параграфах проходять швидше, ніж у художніх, ця особливість являє цінність (хоча деякі користувачі відзначають складності при роботі з багатосторінковими документами).

Прив'язка тексту до контуру (Text Enveloping). Звичайно, ця функція не настільки елегантна, як команда Text Wrap у PageMaker, однак Corel Draw цілком пристойно здійснює компонування тексту з різними об'єктами. Для оформлення тексту це виконується цілком природно — через виклик функції Envelope. Простіше, — ви працюєте з текстовим блоком як з будь-яким іншим об'єктом. Сама суть (форма) листа не змінюється, але міняється його сполучення з контурним об'єктом. Розташувавши текстовий блок навколо об'єкта, у вас виникає реальне відчуття того, що текст попросту полегшує об'єкт.