Смекни!
smekni.com

Розвиток сучасних структур програмного забезпечення (стр. 2 из 3)

Визначає сімейство адрес. Повинен бути AF_INET.

sin_port

Визначає порт IP.

sin_addr

Визначає адресу IP.

sin_zero

Параметр не заповнюється. Визначає розмір структури SOCKADDR.

Після заповнення структури необхідно асоціювати її з сокетом сервера, який повинен приймати через нього дані.

intbind(SOCKETs,const struct sockaddr*name,intnamelen);

Параметр s (in) - сокет, який асоціюється зі структурою.

Параметр name (in) - сама структура, з якою асоціюється сонет.

Параметр namelen (in) - розмір попереднього параметра в байтах.

Функція в разі успіху повертає нуль. В іншому разі – код помилки.

Далі сервер має прослуховувати порт. Здійснюється це за допомогою наступної функції:

intlisten(SOCKETs,intbacklog);

Параметр s (in) – сокет, який переводиться в режим прослуховування.

Параметр backlog (in) – максимальна кількість підключень до сервера.

Функція в разі успіху повертає нуль. В іншому разі – код помилки.

Після того, як знайдеться клієнт, який хоче підключитись до сервера, сервер приймає підключення. Здійснюється це наступною функцією:

SOCKETaccept(SOCKETs,struct sockaddr*addr,int*addrlen);

Параметр s (in) – сокет, який приймає підключення.

Інші два параметри – вихідні і нас не дуже стосуються. Їх можна виставити в NULL.

Функція повертає дескриптор сокету, що прийняв підключення. В разі невдачі повертає код помилки.

Якщо клієнт підключився до сервера, то сервер може отримувати від клієнта дані або інструкції для дій. Для цього існує наступна функція:

intrecv(SOCKETs,char*buf,intlen,intflags);

Параметр s (in) – сокет, через який передаються дані.

Параметр buf (out) – буфер даних.

Параметр len (in) – величина буферу вхідних даних даних, в байтах.

Параметр flags (in) – спеціальний флаг, який можна встановити в нуль.

Функція, в разі успіху, повертає кількість прийнятих байт. Інакше – код помилки.

Після виконання операцій з’єднання можна закрити. Для цього існує наступна функція:

intshutdown(SOCKETs,inthow);

Параметр s (in) – сокет.

Параметр how (in) – можна виставити в SD_BOTH. Інші значення розглядати не будемо.

Функція в разі успіху повертає нуль. В іншому разі – код помилки.

І вкінці кінців, потрібно закрити сокет. Це робить функція:

intclosesocket(SOCKETs);

Єдиний вхідний параметр s – сокет, який треба закрити.

Функція в разі успіху повертає нуль. В іншому разі – код помилки.

Зі сторони клієнта необхідно також виконати три перших етапи. Після завантаження бібліотеки, створення сокету та заповнення даними структури, що асоціюється із сонетом, клієнт повинен з’єднатися з сервером. З’єднання відбувається за допомогою функції:

intconnect(SOCKETs,const struct sockaddr*name,intnamelen);

Функція приймає вхідні параметри:

Параметр s (in) – сокет, через який клієнт з’єднується з сервером.

Параметр name (in) – ім’я сокету, вказаного в структурі sockaddr, до якого буде під’єднуватися клієнт.

Параметр namelen (in) – розмір структури, в байтах.

Після з‘єднання клієнт може відправляти серверу інструкції (дані). Функція, що здійснює цю операцію, має прототип:

intsend(SOCKETs,const char*buf,intlen,intflags);

Параметри мають такі ж значення, як і в раніше розглянутій функції recv.

Опціонально, клієнт може отримувати результат від сервера. Наприклад, клієнт може бути сповіщений про будь-який крок виконання дій вищерозглянутими функціями – успішне або невдале їх виконання.

Після завершення всіх операцій з’єднання і сокет потрібно закрити. Ці функції я вже розглядав вище.

Було б доцільно згадати про те, що всі вищенаведені функції працюють із першої версії бібліотеки. Але можуть бути використані і в наступних версіях, так як підтримуються розробниками. В другій версії можна використовувати більш «продвинуті» функції, які мають більші можливості. Ці функції відрізняються приставкою WSA та кількістю параметрів.


4. Технічні засоби, що використовуються у програмі

Для коректної роботи програми необхідна наступна конфігурація хоча б двох комп’ютерів :

1. Процесор -довільний.

2. Жорсткий диск більше 2Гбайт.

3. Тип монітору - позамовчуванню.

4. Розширення екрана

, 32-бітна палітра кольорів(клієнт частина).

5. Об’єм оперативної пам’яті - 64MB.

6. Наявність клавіатури , миші, CDROM.

7. Зєднання по локальній або глобальній мережі.

8. OS:Windows XP, Windows 2000, , Windows 98, Windows7.


5. Виклик та завантаження програми

Щоб викликати дану програму необхідно встановити клієнтську частину на одно із комп’ютерів, та серверну частину на іншому. Дізнатись IP адресу чи LAN нажавши «властивості» на мережеве зєднання, або набравши команду ipconfigв «запуск програм».

Серверна програма при запуску завантажується у оперативну пам’ять та в подальшому не потребує підкачки ресурсів, подальші функції програми будуть здійснюватись безпосередньо напряму із командами ОС.

Клієнтська програма завантажується відповідно до потреб користувача, та зв’язується в подальшому із сервером через апаратні пристрої.


6. Вхідні і вихідні дані

Вхідними даними є адреса сервера та вибір відправлення одного із текстових повідомлень на сервер:

· Opencdrom

· Closecdrom

· Monitorpoweroff

· Monitorpoweron

· Lockworkstation

· Logoff

· Reboot

· Poweroff

· Minimizewindow

· Hidewindow

· Lockwindow

· Swaplefttoright

· Swaptonormal

· Messagebox

Вихідним результатом ми отримаємо дію яка буде відбуватись безпосередньо на сервері


7. Розробка структури програми

Клієнтська частина:

int Done()// передання Сокету

BOOL CALLBACK Proc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM); // звертання до головного вікна

BOOL CALLBACK DlgProc1(HWND hdWnd,UINT mes,WPARAM wParam,LPARAM lParam); //Звертання до вікна "Про програму"

INT APIENTRY WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE, LPSTR, INT) //точка входу в програму

Серверна частина:

DWORD APIENTRY ClientThread(LPVOID);//прийняття повідомлення

DWORD APIENTRY NetThread(LPVOID);//прийняття сокетаь

INT APIENTRY WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE, LPSTR, INT) //Main прграми

VOID OpenCDROM();//відкриття CDROm

VOID CloseCDROM();//закриття CDROM

VOID AutoRun();//додавання програми до авторану

VOID WindowsExit(UINT); //вимкнення компютера


8 Інструкція для користувача

Для того щоб працювати з даним проектом потрібно:

· Запустити серверну програму на одному з комп’ютерівж

· Запустити клієнтську програму на іншому комп’ютері, після чого виконати такі дії:

Ввести в поле айпі сервера:

(рис. 8.1).

Вибрати команду із поданих нам варіантів та напис тнути кнопку «виконати»:


Висновки

В даний час задачі представленого типу набувають все більшого і більшого застосування. Це пов’язано з тим, що комп’ютерний світ розвивається, а із цим і глобальна мережа, і як наслідок необхідність в якомога коротший термін і з найбільшою легкістю виконати ті чи інші операції. Саме задачі про віддалене адміністрування дозволяють це зробити. Такі задачі мають майбутнє і їхнє використання набуває все більшого оберту.

Будь яка галузь може використовувати дану програму, у різних для неї цілях, чи то передачі інформації із подальшим її опрацюванням, чи то передача простих сигналів, від яких залежатиме та чи інша дія «системи». До цієї задачі зводиться велика кількість продуктів, що мають подібних характер, адже саме в них вбудована базова комплекція передавання та отримання сокетів.

У цій курсовій задачі ми розглянули програму віддаленого керування, розглянувши основні її положення, методи реалізації, та саму структуро мережевого програмування.


Список літератури:

1. Информационний сервер для програмистов http://sources.ru/cpp/faqs/46.htm : Сетевое программирование. Режим доступа: : http://sources.ru/index.html– Загл. с экрана.

2. WinMain - application entry point http://www.toymaker.info/Games/html/winmain.html. WinMain definition. Режим доступаhttp://www.toymaker.info/

3. Передача даних по мережі Сокети http://winmaster.org.ua/2009-05-05-13-26-39.html . Програмування під Win 32 на C++. Режим доступу http://winmaster.org.ua/

4.100 команд из командной строки. http://research.sputtv.com/news/1401.html. «Полезно | Интересно». Режим доступа http://research.sputtv.com/

5. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії. http://uk.wikipedia.org/wiki/TCP/IP Вільна енциклопедія. Режим доступу http://uk.wikipedia.org/

6.Windows Programming : windows.h and winsock.h in visual С++ http://www.cplusplus.com/forum/windows/3224/ . Сplusplus. Режим доступу http://www.cplusplus.com

7. Практичний посібник по створенню та роботі з WEB-сторінками та WEB-Mail скриньками в мережі INTERNET із дисципліни «Інформатика та комп’ютерна техніка» для студентів спеціальності 6104, 05 денної форми навчання / Укл.: Т.О.Кучерява, О.Ф.Клименко. — К.: КНЕУ, 2001. — 40 с.

8. Сети WINDOWS NT 4.0 / Д.Д.Пули и др.; Пер. с англ. — Л.: ВНУ, 1997. — 798 с.

9. Прангишвили И. В. Микропроцессоры и локальные сети ПЭВМ в распределенных системах управления. — М.: Энергоатомиздат, 1995. — 272 с.


Додатки

Додаток А Блок схема сервера та клієнта:



Додаток Б Лістинг програми

Клієнт:

#include <winsock2.h>

#include "resource.h"

#include <string.h>

#pragma comment (lib, "ws2_32.lib")

static HWND hWndDlg;//ідентифікатор доступу вікна API

int Done();//обявлення функції Done

BOOL CALLBACK Proc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM); //Звертання до головного вікна

BOOL CALLBACK DlgProc1(HWND hdWnd,UINT mes,WPARAM wParam,LPARAM lParam); //Звертання до вікна "Про програму"

HINSTANCE hInstExe;

INT APIENTRY WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE, LPSTR, INT) //точка входу в програму

{

WSADATA wsd;

if (WSAStartup(MAKEWORD(2,2), &wsd) != 0)

return -1;

HANDLE hThread;

DWORD dwThreadID;

hInstExe = hInstance;

DialogBox(hInstance, (LPSTR)IDD_DIALOG1, NULL, (DLGPROC)Proc);

return 0;

}

char szMessage[255];//Повідомлення Серверу

char szServerName[255];//Адреса Серверу

BOOL CALLBACK Proc(HWND hWndDlg, UINT uMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam)//опрацювання діалогового вікна 1

{

HANDLE hThread;

DWORD dwThreadID;

HICON hIcon;

switch(uMsg)

{

case WM_INITDIALOG:

break;

case WM_COMMAND://виконування команд із форми 1

switch (wParam)

{

case IDC_BUTTON1:

DialogBox(hInstExe, MAKEINTRESOURCE(IDD_DIALOGBAR), hWndDlg, DlgProc1);