Смекни!
smekni.com

Ііміджелогія комунікацій (стр. 3 из 3)

Але подібним чином необхідно вибрати також критерії зовнішнього вигляду, бо відомо, що зміст і форма мають бути в єдності. Скільки б Ви мене не переконували, що Ви мільйонер, але якщо у Вас несвіжа сорочка і подерті туфлі, то, вибачте, я Вам повірю не одразу. І потрібні будуть вагомі аргументи, щоб Ви це довели. Навіть якщо Ви це довели з допомогою чекової книжки чи чогось іншого, довірчі стосунки з першого погляду будуть втрачені. Виникне відчуженість. І для налагодження нормальної ділової комунікації необхідно буде тонко і дипломатично "виходити" з глухого кута.

І все це — через некомунікабельний імідж.

Отже, Ви повинні продумати свій зовнішній вигляд, який підкреслював би як Ваші загальнолюдські чесноти, так і фахові достоїнства. Це — зачіска, костюм, манера слухати, говорити, рухатися, сидіти, вітатися; марка сигарет, одеколону; житло, місце відпочинку, розваг, коло знайомих, література та ін. Далі, як і в попередньому випадку, ці дані треба записати у дві колонки, де перша має назву "Як я виглядаю і що мене оточує", а друга — "Як я хотів би сприйматися", проранжувати критерії і створити новий зовнішній образ "Я".

Побачити себе подумки в новій ролі пропонується за допомогою трьох видів образів: кольору, тварини, експерта.

Рекомендується уявляти, що Вас оточує той простір, який Ви хочете мати. Наприклад, аби бути більш енергійним, товариським, динамічним чи настійливим, уявіть червоний колір активності.

Щоб бути щиросердечним і дружелюбнішим уявіть теплий оранжевий колір. Жовтий колір асоціюється з інтелектом, голубий - з якістю.

Можна уявити тварину чи звіра, які символізують для вас ту чи іншу рису характеру. Наприклад, лев символізує велич, тигр - силу, кошеня -лагідність, олень - швидкість і стрімкість. Аби чіткіше викласти вголос думку, уявіть собі папугу, яка говорить.

При використанні методу викликання образу експерта Ви дивитесь на себе очима експерта, чи, наприклад, члена журі в якомусь телешоу.

У свій зовнішній образ можна вжитися спочатку наодинці перед дзеркалом (звикати до зачіски, певних елементів одягу), потім серед публіки, де Вас не знають, тобто видавати себе за того, ким хочете стати.

Далі необхідно зробити висновки з того, як Вас сприймає в новому образі незнайома публіка і "підправити" свій імідж. Таким чином, відбувається Ваша адаптація до нової ролі. І коли через деякий час Ви з'явитесь серед своїх, Ваша поведінка і манери будуть органічно збігатися із Вашим зовнішнім виглядом. Наприклад, Ви будете так поводити себе в новенькому костюмі, наче все життя міняли їх через день, шпурляти "дипломат", наче їх у Вас десяток, і так рахувати гроші, наче їх у Вас "кури не клюють".

А пробуючи новий образ "я", і переходячи від образу "я" у власне "я", головне — постійно пам'ятати про свою нову роль, контролювати себе. У разі втрати контролю потрібно вміло "йти в тінь", виходити з гри і, обміркувавши ситуацію, знову і знову "невеликими дозами" трансформувати себе.

Якщо Ви самі повірите, що "Ви" вже "не Ви", то інші повірять також. З цього приводу в одній із своїх книг психолог В. Леві сказав приблизно таке: треба поводити себе так, аби всі думали, що ти не Сергій Іванов, який уявляє себе Оводом, а ти — Овод, який чомусь замаскувався під Сергія Іванова.

Крім свого власного іміджу менеджер повинен потурбуватися і про імідж фірми. В закордонній практиці не існує якихось сумнівів в обов'язковості іміджу фірми. Подібне ставлення вмонтовано в менталітет людей, незалежно від місця на службових східцях, яке вони займають. Імідж виступає як складова частина культури ділових стосунків. Без нього наївно розраховувати на серйозні успіхи у бізнесі, користуватися гідною репутацією в різних колах суспільства.

В поняття імідж фірми входять прийнята система стосунків між співробітниками даної фірми і з її клієнтами, фірмовий стиль одягу, ергономіка і дизайн офісу. Ці особливості фірми повинні бути такими, щоб навіювати клієнтам і діловим партнерам уявлення про надійність, солідність фірми, готовність її співробітників йти назустріч клієнтам. При цьому потрібно дотримуватися певної міри. Розкішно оформлені інтер'єри створюють репутацію багатої організації, що процвітає, але вони ж можуть зародити у клієнта сумніви типу: "ось на що йдуть мої гроші". Наявність демонструючих корпоративних цінностей ("ми, службовці фірми Н") може сформувати у відвідувача почуття власної непотрібності, а зайва настирливість клієнтам — враження, що справи в цій фірмі йдуть не дуже добре.

Ергономіка офісів (обладнання технічними засобами автоматизації управлінської праці) та їх дизайн (зовнішнє оформлення) — актуальна для нашої країни проблема, проте її вирішення не завжди вдале. В одних випадках не вистачає коштів, щоб запросити відповідних спеціалістів, в інших — справу погіршує поганий замовник, його недооцінка правил організації праці. В підсумку страждає професійний імідж. Як відсутність візитної картки є недотриманням ділового етикету, так і примітивний, а тим більше неохайний вигляд офісу та службових кабінетів наносить непоправну шкоду репутації фірми [2, с. 15].

Естетично оформлені інтер'єри, обладнання, зручне для службовців та клієнтів, створюють сприятливі для спілкування та праці умови.

Використання в оздобленні приміщень різних матеріалів і способів внутрішнього обладнання створюють свою певну атмосферу.

Відомо, що "теплі" натуральні матеріали (темне дерево, текстиль, ковдри на підлозі та стінах) сприяють атмосфері затишку, захищеності.

Твердий камінь (мармур або відкритий бетон), скляні двері з металевими решітчастим оздобленням, високі стелі і вікна формують відчуття значущості, важливості, самоствердження. Створенню подібного образу сприяють і великі прямокутні приміщення. Використання в оформленні приміщень скла, дзеркал, пластика, а також блискучого металу типу хрому або срібла "говорить" про незалежність, відкритість, готовність до змін. Вікна без переплетіння від стіни до стіни, що виходять на незабудований простір, посилюють подібне відчуття. Довгі приміщення і зали з колонами, криті галереї, коридори і кімнати асоціюються з образами активності, відсутності статичності. При цьому наявність серед оздоблювальних матеріалів шкіри і різного типу хутра надають активності ледь еротичний відтінок.

Таким чином, у створенні фірмового стилю немає дрібниць. Важливо, щоб вони всі працювали на той образ, який би Ви хотіли мати. Створення іміджу — дорога процедура. Вона вимагає витрат часу, грошей та власних зусиль. Робити самого себе — найбільш складна робота, але вона одночасно викликає і найбільшу цікавість для кожної людини. Тому що привабливий для інших, і який не суперечить своєму внутрішньому "я" образ є ключем до вирішення багатьох життєвих проблем.


Список використаних джерел

1. Ковальчук А. С. Основы имиджелогии и делового общения. — Ростов н/Д: Феникс, 2003. — 219с.

2. Маценко В. Технологія іміджу. — К.: Главник, 2005. — 96 с.

3. Палеха Ю. І. Іміджологія. — К.: Видавництво Європейського ун-ту, 2005. — 324 c.

4. Почепцов Г.Г. Имиджелогия. М.: Рефл-бук, Ваклер, 2000. - 768 с.

5. Хомуленко Т. Б., Падафет Ю. Г., Скориніна О. В. Теоретичні та практичні аспекти дослідження іміджу. — Х.: ВД "Інжек", 2005. — 272 с.