Смекни!
smekni.com

Підприємницька діяльність 2 (стр. 2 из 5)

Nвстан - середня потужність одиниці електроустаткування = 0,6 квт.

Таким чином сумарна потужність комп'ютерів складе:

Ціна однієї кіловат-години становить 0,144 грн. Витрати на енергію за рік складуть:

Отже, річні витрати за електроенергію складуть 700 грн.

3.2. Аналіз споживачів

В нашому комп'ютерному клубі будуть надані різні послуги: комп'ютерні ігри з можливістю гри по локальній мережі й через мережу Інтернет, перегляд фільмів, прослуховування музики. Буде встановлено різноманітне програмне забезпечення для роботи в різних галузях. Також будуть надані послуги: роздруківка, сканування, набір і редагування тексту, ксерокопія.

Ринок для комп’ютерного клубу “FARAON” складається із трьох сегментів. Первинним сегментом є школярі, віком від 12 до 17 років, кількість яких становить приблизно 1500 чол. Вторинним являються студенти, віком від 18 до 22 років, які навчаються та проживають в м. Сосниця. Їх налічується близько 2500 чол. Третій сегмент представляє молоде населення даного міста, віком від 23 до 35 років, кількістю приблизно 500 чол.

Таким чином, клієнтами буде населення м. Сосниця віком від 12 до 35 років. Загальна кількість потенційних споживачів складає 40 % від усього населення м. Сосниця, тобто наша доля на ринку цих послуг оцінюється в 18 тис. чол. за перший рік функціонування. Отже, прогнозується, що кожного дня комп’ютерний клуб будуть відвідувати 50 чоловік. А цільовою аудиторією будуть школярі та студенти, які свій вільний час більше всього проводять за комп’ютером. Тому під час роботи клубу буде братися до уваги сезон, наявність святкових та вихідних днів, початок та кінець канікул, навчального року.

3.3. Аналіз конкурентів і визначення конкурентної політики

Зараз в м. Сосниця діє лише один комп’ютерний клуб. Це порівняно молодий клуб, але вже з застарілим обладнанням. У зв’язку з своїм монопольним становищем він майже не проводив рекламних заходів (лише вивіска біля власного приміщення). Набір послуг не оновлювався. З метою власного збагачення ціни завищені приблизно на 50% і складають:

· За годину послуги Інтернет – 5 грн.

· За годину комп’ютерної гри – 2.50 грн.

Крім того, власники цього клубу ніколи не надавали знижок навіть постійним клієнтам і не проводили ніяких заходів щодо стимулювання попиту.

Опитування постійних відвідувачів конкурента показали, що багато хто з них хотів би щоб час роботи було продовжено, в ідеалі клуб повинен працювати цілодобово. Наш клуб буде працювати цілодобово, тому є можливість замовити комп’ютер на всю ніч. Поганий вплив на відвідування має застарілий набір ігор і фільмів. У нашому клубі планується щотижневе оновлення, крім того ведення списку найбільш популярних ігор, для їхнього постійного оновлення й підтримки. Можливості встановленої в клубі техніки дозволяють записати на один комп'ютер більше 50 ігор, близько 50 фільмів та 100 годин музики.

У нашому клубі передбачені різні знижки й проведення лотерей для відвідувачів клубу.

У такий спосіб можна зробити висновки по головних недоліках конкурента, це: високі ціни, застаріле обладнання, відсутність реклами, нездатність задовольнити зростаючий попит на даний вид послуг.

Розглянемо сильні й слабкі сторони нашого комп’ютерного клубу (табл. 3.2).

Таблиця 3.2. - Сильні й слабкі сторони комп’ютерного клубу “FARAON”

Сильні сторони Слабкі сторони
- місце розташування - широкий набір послуг - гнучка цінова політика - будь-яка програма й вид розваги під замовлення - відсутність серйозних конкурентів - зростаючий попит на даний вид послуг - зручний час роботи - відсутність власного приміщення - відсутність репутації

3.4. Вибір зв'язку “послуга-ринок”

Оскільки даний вид послуг (доступ до мережі Інтернет та розважальні комп’ютерні ігри) вже присутній на ринку і користується попитом у споживачів, тобто ринок вже не є новим і послуги добре відомі населенню, то для комп’ютерного клубу “FARAON” обираємо стратегію проникнення на ринок. З метою виконання обраної стратегії будуть проводитись такі заходи:

1. Активна реклама (по радіо, в газеті, на рекламному щиті в центрі міста, пропаганда серед населення власними силами).

2. Найнижчі в місті ціни на послуги (на 45-50% нижчі, ніж у конкурента).

3. Гнучка система знижок (у вихідні, святкові дні та в нічний час).

Основні цілі для комп’ютерного клубу “FARAON” на найближчі 3-4 роки наведені в таблиці 3.3.

Таблиця 3.3 – Головні цілі клубу та стратегії їх досягнення

Компоненти Цілі Стратегія
Ринок Постійне нарощення обсягів збуту Широке проникнення на ринок. Інтенсивний збут послуг.
Надання послуг Зберегти високу якість послуг. Розширення спектру послуг Постійне оновлення як програмного забезпечення, так і основних засобів. Придбання кольорового лазерного принтера та ксерокса
Обслуговуючий персонал Забезпечення найвищої якості обслуговування клієнтів Створення додатково 2-3 робочих місць
Цінова політика Зберегти доступний рівень цін Постійне проведення акцій, конкурсів, реклами

3.5. Продукт і політика продукту

На сьогоднішній день жити й працювати без комп'ютера практично неможливо. З кожним днем машини мають все більше значення в житті людини, вони стають невід’ємною частиною їхнього життя.

Дослідивши доходи жителів м. Сосниця, ми можемо з упевненістю сказати, що далеко не кожен житель цього міста може дозволити собі покупку потужного сучасного комп'ютера. А оскільки комп'ютер необхідний як для роботи, навчання так і для відпочинку, то наш клуб буде користуватися величезним попитом.

Комп’ютерний клуб “FARAON” буде надавати послуги по доступу до мережі Інтернет та розважальні комп’ютерні ігри. Ці послуги покликані задовольняти такі потреби споживачів як:

- доступ до будь-якої необхідної інформації;

- ведення власних справ та вирішення ділових проблем;

- оплата різних послуг через мережу Інтернет;

- гарне проведення вільного часу;

- спілкування через мережу Інтернет з представниками будь-яких країн;

- розваги.

Важливе навіть першочергове значення має висока якість послуг. Комп’ютерний клуб “FARAON” за допомогою обраного обладнання забезпечить найшвидший, безперешкодний і безперервний доступ до всесвітньої мережі. А також високоякісне зображення, звук та швидкість роботи комп’ютерів. Все вищевказане дозволить нашим клієнтам користуватися послугами із справжнім задоволенням, що буде виділяти наш клуб серед інших і забезпечить нам високий рівень конкурентноздатності.

Безперечно такі послуги є перспективними, про що свідчить невпинний розвиток НТП в цій галузі.


3.6. Ціна й цінова політика

Основною частиною стратегії проекту є визначення рівня ціни на пропоновані послуги.

Як уже було сказано, фірма планує покупку великої кількості техніки відразу, що дасть можливість купити її по оптовим цінам й можливо з розстрочкою платежу.

Пріоритетною метою ціноутворення є збут послуг. Запропонований товар не є новинкою, тому при встановленні ціни буде враховуватися ціна, яка склалась на даний час на ринку. Встановимо ціни на 45-50% нижче ціни конкурента, щоб забезпечити виконання мети ціноутворення та стимулювати вже зростаючий попит споживачів. Отже, отримаємо:

· За годину послуги Інтернет – 2.75 грн.

· За годину комп’ютерної гри – 1.25 грн.

Таблиця 3.4 – Прогноз виручки комп’ютерного клубу “FARAON” в натуральному та грошовому вираженні

Вид послуг Обсяг реалізації
добовий місячний річний
Кількість, год.* Середня ціна, грн. Вартість, грн. Кількість, год. Середня ціна, грн. Вартість, грн. Кількість, год. Середня ціна, грн. Вартість, грн.
1. Послуги по доступу до мережі Інтернет 84 2,75 231,00 2520 2,75 6930,00 30240 2,75 83160,00
2. Розважальні комп'ютерні ігри 150 1,25 187,50 4500 1,25 5625,00 54000 1,25 67500,00
Разом 234 418,50 7020 12555,00 84240 150660,00

* Кількість визначаємо за такою формулою:

К = Кпркр, де

Кпр – це відсоток завантаженості комп’ютерів в комп’ютерному центрі;

Кк – це кількість комп’ютерів в клубі;

Чр – це час роботи комп’ютерного центру (за одну добу).

Отже, загалом за одну добу клуб надає 234 годин послуг:

Кзаг= 0,65*15*24 = 234 год.

Отже, середньомісячна виручка становитиме 12555,00 грн., а середньорічна виручка дорівнюватиме 150660,00 грн.

Найближчим часом ціни планується підтримувати на такому рівні, але при певних обставинах ціни можуть коректуватися. Постійним клієнтам надаватимуться знижки.

3.7. Просування продукту на ринок

Для успішної роботи даного центра передбачаються наступні дії:

1. Зручний для відвідувачів графік роботи.

2. Високий сервіс обслуговування.

3. Можливість замовлення центра.

4. Рекламна компанія.

Будь-який предмет або торговельна марка повинні мати свої асоціації у споживачів. Споживачі краще купують знайому або широко розповсюджену марку виробника. Це змушує виробників для вступу на ринок концентрувати основну увагу на маркетингову стратегію, а саме на проведення рекламної компанії. Від цього залежить успіх просування товару й престиж торговельної марки. Основну увагу у рекламі будемо приділяти сучасності технологій і розмаїттю новітніх ігор, фільмів й інших послуг.