Смекни!
smekni.com

Віртуальна корпорація (стр. 2 из 3)

Раніше зв'язок організації з постачальниками, клієнтами, дочірніми підприємствами були сильно ускладнені з - за інформаційній несумісності. Сумісність залежить від здатності різних інформаційних систем обмінюватися інформацією. Але сьогодні розвиток ИТТ з урахуванням сумісності і доступності широкому кругу користувачів зумовив сильне зрушення на користь відкритих інформаційних систем, які можуть обмінюватися різними формами даних. Завдяки створенню таких операційних систем як UNIX, MacOS, Windows і DOS стала можлива глобальна інтеграція різних інформаційних систем.

Нарощування можливостей сумісності сприяють розвитку здібностей організацій обмінюватися інформацією з пов'язаними з нею субагентами за допомогою комп'ютерних технологій. Цю здатність прийнято означати ЭОД - стандарт електронного обміну даними. Подібні системи зв'язку скорочує час реакції організації на зміни ринку, підвищує гнучкість і оперативність управління, забезпечує повнішою інформацією. Розвиток глобальної мережі Інтернет прищепив до розвитку прямих зв'язків між організацією і її потенційними клієнтами. Якщо раніше зв'язок між компанією і клієнтом закінчувався на стадії роздрібного продажу, то сьогодні можливий прямий зв'язок між організацією і споживачем. По засобах глобальної мережі став можливий зворотний зв'язок з потенційним клієнтом навіть на стадії розробки товару або послуги. Для компанії це можливість легшого і швидшого дослідження ринку, прогнозування попиту і як наслідок швидшої реакції на мінливий попит споживача.

Головна перевага, яка надає ИТТ компаніям, - це управління великим стратегічним вибором, чим у конкурентів. ИТТ сама по собі не веде до володіння конкурентною перевагою, але нові інформаційні технології колласально збільшують кількість альтернативних способів організації компаніями свого бізнесу, наприклад, через організацію співпраці. Оскільки стабільна конкурентна перевага залежить від здатності знаходити краще і відмітні способи своєї діяльності, то ИТТ, надаючи більший стратегічний вибір, при грамотному управлінні, полегшує пошук нових форм діяльності і організації, що у свою чергу веде до володіння конкурентною перевагою.

1.3. Віртуальна корпорація

Віртуальна Корпорація - це організація, яка створюється для виконання якої-небудь роботи або реалізації виникаючої потреби. Це дозволяє уникнути постійних змін організації і в той же час використовувати виникаючі можливості. Якщо бюрократія має внутрішню спрямованість цілей, органічні організації більше говорять про своє призначення, місію, і цілі спрямовані зовні, то ВК не має мети, вона сама є мета. Вона з'являється в потрібний час, в потрібному місці для реалізації можливостей і потім зникає. Така "надшвидкість" технологічно вже можлива, питання за організацією, людьми, завданнями, способами і прийомами управління, а тут на перше місце виходять довіра, дисципліна і взаєморозуміння, на чому будуються стосунки між людьми.

ВК створюється з різних підприємств на контрактній основі, не має єдиної юридичної організаційної структури, та зате має загальну комунікаційно-інформаційну структуру, яка забезпечує інтеграцію зусиль партнерів при виконанні якогось проекту. ВК можна розглядати як свого роду метапредприятие, що об'єднує цілі, ресурси, традиції і досвід декількох підприємств для виробництва і надання інноваційних послуг або виробів.

У загальному випадку ВК є складною системою, утвореною з віддалених одна від однієї груп людей (віртуальних колективів), що об'єднуються на основі симбіозу провідних мережевих і інтелектуальних технологій, наприклад, Інтернету і засобів управління знаннями. Електронним шляхом формується штучне співтовариство, яке існує і розвивається у віртуальному просторі.

З одного боку, відбувається злиття мережевих і інтелектуальних технологій, оскільки мережа, будучи однією з найважливіших форм колективного інтелекту, тісно пов'язана з процесами самоорганізації, спонтанного виникнення нових структур. З іншого боку, йдеться про формування єдиної системи підтримки комунікативних процесів на ВК.

Віртуальна корпорація це наступний крок в розвитку мереж ділової співпраці Віртуальна корпорація - це мережа ділової співпраці, що включає базовий вид бізнесу, його постачальників і споживачів, діяльність яких інтегрується і контролюється за допомогою широкого застосування ИТТ.

Поява нових ИТТ.

Існує декілька ключових характеристик, які можна розглядати як передумови для того, що б рахувати мережа співпраці віртуальної на сьогодні :

Мережа співпрацюючих компаній і клієнти сконцентровані навколо основного виду бізнесу

Концентрація окремих учасників мережі навколо базового виду бізнесу

Спільні взаємодоповнювані цілі.

Об'єднання бізнес - стратегій у рамках мережі

Інтеграція бізнес - і інформаційних стратегій.

Загальна технологія, яка часто пропонує існування загальної комп'ютерної мережі супутниковій і/ або кабельному зв'язку, загальні стандарти програмного забезпечення, електронний обмін даними.

По справжньому віртуальна корпорація концентруватиметься навколо базового виду бізнесу, для якого характерна висока міра інтеграції з віртуальними видами діяльності і зі значним розмиванням областей бізнесу. Така віртуальна корпорація повністю залежатиме від інформаційної мережі: її постачальники, споживачі, ресурси будуть знаходиться в мережі, повна інтеграція з інформаційною мережею може привести до того, що продукт організації стане 100% віртуальним.

Розвиток віртуальних систем співпраці веде до стирання ієрархічних рамок як усередині організації так і в середовищі ділової співпраці. Віртуальні корпорації складаються з функціональних партнерів. Критерієм вибору кожного партнера може служити краща послуга або товар. Кожен учасник вносить краще, що має. Нові ИТТ дозволяють ретельно відбирати кожного партнера, що у свою чергу веде до кращої організації підприємства. Успіх окремо взятої віртуальної корпорації залежатиме від її здатності обробляти велику кількість інформації. Успішне управління інформаційним потоком і швидка реакція на отриману інформацію даватиме результат переваги цієї віртуальної корпорації над будь-якою іншою сучасною формою підприємства. Володіючи новітніми ИТТ і спираючись на них в організації свого бізнесу віртуальна корпорація отримує безперечні конкурентні переваги: менші витрати, менші капіталовкладення, гнучкіше управління і більший граничний дохід, що обумовлює високу конкурентно здатність і широкі можливості розвитку.

Продукт нового типу є одним з чинників конкурентоспроможності віртуальної організації. Такий товар має бути зроблений на високому рівні сучасних технологій, що обумовлює постійне самонавчання організації. Організація, роблячи продукт, повинна як можна з більшою швидкістю реагувати на зміни бажань споживача.

Що б робити подібний продукт існуючі організації повинні пройти через серйозні організаційні зміни. Повинні статися зміни в маркетингу, системі продажів, системі організації. Ці зміни повинні спиратися передусім на нові ИТТ.

Для віртуальної корпорації, серед усіх ресурсів, на перше місце виходить наявність структурного капіталу. Структурний капітал може бути створений лише тоді, коли закони уперше дозволять вести прибутковий бізнес легально. Тому структурний капітал або оргресурс є найважливішою здатністю комбінувати фінанси, матеріальні і інтелектуальні ресурси для отримання прибутку. Наявність у наш час величезної кількості ідей, обумовлює необхідність створення для організації оргресурса, оскільки наявність ідеї не означає здатність її організаційного втілення.

Ознаки мереж ділової співпраці сьогодні можна знайти в будь-якій галузі, а значить і перспективи створення віртуальних корпорацій. Проте, залежно від галузі конкретна модель мережі мінятиметься. Наприклад, в електроенергетиці мережі мають більше виражену низхідною інтеграцію по технологічному курчаті, тоді як в автомобілебудуванні мережі розвинені в обох напрямах.

Тому програми, способи реструктуризації для кожної мережі ділової співпраці у віртуальну корпорацію розроблятимуться конкретно для кожного випадку.

У справжній віртуальній організації міра інтеграції усіх внутрішніх процесів має бути такою високою, що усі існуючі формальні межі між окремими функціональними областями просто зітруться. З точки зору зовнішніх зв'язків для віртуальної корпорації буде характерна як висока міра висхідної інтеграції по технологічному ланцюжку зі своїми постачальниками так і низхідної з клієнтами або дистриб'юторами.

Віртуальній корпорації не потрібна реклама в класичному її розумінні. Кожна дія віртуальної корпорації і є реклама, оскільки кожен її крок пов'язаний з комп'ютерною мережею, де будь-хто може виявити діяльність такої корпорації і отримати потрібну йому кількість інформації, просто діставшись до певного "маршруту" в мережі. Враховуючи темпи зростання мережі Internet, охоплення її адресної реклами постійно збільшується, а рекламні можливості комп'ютерної мережі в гіпертекстовому і пошуковому режимах набагато вище за звичайну рекламу. Якщо у реальному світі товар шукав споживача, а реклама йшла окремо, то у реальному світі у віртуальному світі товар містить усю рекламну інформацію як етикетку, і споживач шукає товар по швидкому перегляду таких етикеток.

У вузькому сенсі класичним прикладом віртуальної корпорації є Internet. Це єдина віртуальна корпорація, роль якої і об'єми охоплення ринку так нестримно розвиваються, що стають чинником розвитку не якого - те окремої національної держави, а чинником загальносвітового розвитку.