Смекни!
smekni.com

Мистецтво бісероплетіння (стр. 6 из 6)

- у хутряній мозаїці: у хутряних жіночих шубах, взутті, сумках для зберігання одягу і швацького приладдя. Для орнаментації хутряних виробів, застосовувалося хутро двох кольорів - темного і світлого. Пізніше з'явилися бурки, на яких виконували орнамент з хутряної мозаїки або шиття і плетіння бісером;

- у аплікації з сукна і хутра. Орнаментували жіночі плаття, халати, чоловічі сорочки. Для виготовлення узору брали смужку тканини, наживляли її до виробу. Потім один край через певні проміжки надрізали. Далі краї отриманих відрізків підгинали і пришивали через край;

- у вишивці. У плетінні бісером. Вишивку наносили на кокетку, комір, планку. Різновидом вишивки було шиття бісером по тканині. Відомо два способи плетіння з бісеру: ажурна сітка і нашивання бісеру на тканину. В даний час з бісеру плетуть невеликі серветки, гаманці, підвіски, обідки, пояси.Різні за формою і розмірому, колориту, орнаментальні мотиви і прикраси додавали святковість одягу, розкривали неповторний талант, смак і майстерність їх творців.Майстрині плели з бісеру коміри, нагрудні прикраси. На півночі бісер з'явився з появою купців - скупників хутровини. Прикраси з дрібних намист і бісеру збереглися в місцевого населення Сибіру, Крайньої Півночі, Далекого Сходу. Тут виготовляють орнаментальні смужки для бурок, для плаття: манжет і комірів, планки і Подолу, плетуть гаманці і браслети, пояси і обідки (Додаток В).


Висновки

Важливим завданням у нових програмах є перерозподіл навчального матеріалу між класами у зв’язку з реформуванням середньої загальноосвітньої школи, її переходом до 12-річного циклу навчання.

У школі поважно створити атмосферу інтересу до знань, прагнення шукати, досліджувати, творити, вносити технічну кмітливість. Тому необхідно направляти педагогічний колектив на пошуки найрізноманітніших шляхів і прийомів підтримки творчих інтересів що вчаться у будь-якому вигляді їх діяльності, будь-якому напрямі. У організації процесу учення пропонується всемірно різноманітити самостійну роботу учнів, постійно удосконалювати способи їх творчої діяльності.

Фантазія, наука, праця і талант зливаються в один потік, що несе з собою невичерпні можливості розвитку творчості. І батькам немає підстави боятися бурхливого розквіту у підлітків фантазії. Треба лише, аби вона завжди зберігала зіткнення з життям, аби вона залишалася "поштовхом до роботи".

Кожен володіє здатністю логічно мислити і застосовувати її постійно, але лише небагато стають фахівцями з логіки або вдалими теоретиками. Тому педагог повинен набудовуватися і поводитися так, ніби весь клас складається з потенційних творців.


Список використаної літератури

1. Эрдман О.М. Использование народного декоративно-прикладного искусства как носителя национальной традиции в освоении школьниками культурного наследия своего народа. // Социально-психологические проблемы ментальности. Материалы научной конференции Смоленск, 1996

2. Конышева Н.М. Методика трудового обучения младших школьников. Основы дизайнообразования. – М., 1999.

3. Стебунова С.Ф. Комплексная программа "Культура быта". // В помощь учителю http://center.fio.ru/som/items.asp?id=10001621

4. Стебунова С.Ф. О работе творческого объединения "Культура быта" на Станции юных техников ЦДО "Созвездие" г.Воронежа. // Всероссийский августовский Интернет-педсовет 2004г. http://pedsovet.alledu.ru/files0/files1/files853/files856/docs/kb.ppt

5. Волкова Н.Г. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий центр "Академія", 2001. – 576 с.

6. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. Навчальний посібник. 3-є видання, доповнене, 2001 р. – 608 с.

7. Педагогіка. Навчальний посібник. – Харків, ТОВ "Одіссей", 2003. – 352 с.

8. Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – К.: Видавничий центр "Академія", 2000. – 544 с.

9. Андреев В.И. Педагогика творческого саморазвития, книга 1. – Казанский университет, 1996.

10. Андрианов П.Н. Техническое творчество учащихся. – М.: "Просвещение", 1986.

11. Волков И.П. Учим творчеству. // Педагогический поиск. – М.: "Педагогика", 1987. – С. 101-140.

12. Выгонов В.В. Практикум по трудовому обучению: Учеб. пособие для студ.- М.: Академия, 1999.- 256с:

13. Гомырина Т.А. Развитие творческих способностей первоклассников на уроках художественного труда. - М.: ВЧГК "Русский Центр". - 2003

14. Кругликов Г.И. Методика преподавания технологии с практикумом: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений - М.: изд. центр "Академия", 2002. – 480с.

15. Кузнецов В.В. Введение в профессионально-педагогическую специальность. – М.: "Академия", 2007.

16. Левин В.И. Воспитание творчества - Томск: Пеленг, 1993.

17. Марченко А.В. Настольная книга учителя технологии. – М.: "Астрель", 2005.

18. Технология. Учебник для учащихся 11 класса общеобразовательной школы./ Под ред. В.Д. Симоненко. – М.: "Вентана-Граф", 2000.


Додаток А

Рис. 2.1

Рис. 2.1.1

Рис. 2.1.2


Рис. 2.1.3

Рис 2.2

Рис. 2.3

Рис. 2.4


Рис.2.5

Рис. 2.6

Рис.2.7

Рис. 2.8


Рис. 2.9

Рис. 2.10

Рис. 2.11

Рис. 2.12


Рис. 2.13

Рис. 2.14

Рис. 2.15


Рис. 2.16

Рис. 2.17

Рис. 2.18


Рис. 2.19

Рис. 2.20


Додаток Б


Додаток В