Смекни!
smekni.com

Особливості мови програмування С (стр. 5 из 6)

2.1.4 Глосарій

Додаток.

2.1.5 Тестування

Даний розділ містить 15 тестів різного типу.

1. Мова С++ підтримує вказівники?

А) так

В) ні

(вірна відовідь а)

2. Як називається змінна, що зберігає адресу деякого об’єкту?

А) Лічильник

В) аргумент

С) вказівник

(вірна відповідь С)

3. Вказівники, що ініціалізовані значенням 0, називаються

(вірна відповідь нульовими)

5. Вказівники можно порівнювати, використовуючи оператори

А) >

B) <

C) ==

D) */

Вірна відповідь А,В, С

6. Розташуйте кола на программному коді у слідуючому порядку: 1- пошук елементу у діапазоні, 2 – копіювання масивів, 3 – складання двох векторів.

Пример 1.

int a[10],b[10],c[10];

for (int *p=a,*q=b,*r=c; p<a+10; )

*r++=*p+++*q++;

Пример 2.

void copy(const int* first, const int* last, int* out)

{

while (first!=last)

*out++=*first++;

}

Пример 3.

bool find(const int* first, const int* last, int v)

{

while (first!=last)

if (*first++==v) return true;

return false;

}

Вірна відповідь: 1- пример1, 2-пример 2, 3 – пример 3

7. Виберіть картинку, яка відображає яким чином описується вказівник на об’єкт, якщо той має тип Т.

Перший малюнок: T $ p;

Другий малюнок:T**p;

Третій малюнок:T*p;

Вірна відповідь треті малюнок

8. Виберіть рядок програмного коду, який задає масив вказівників

Перший рядок – int * b[10]

Другий рядок – int (*paa) [10]=$a;

Вірна відповідь – перший рядок.

9. Виберіть функції, що дозволяють скопіювати один масив в інший

А) Mark

B) copy

C) memcpy

D) insert

Вірна відповідь B,C

10. С++ мова низького рівня.

Так

Ні

Вірна відповідь «ні»

11. Безліч елементів між двома покажчиками first і last на елементи деякого масиву називають

Правильна відповідь – діапазон

12. double *p1,p2,*p3; Яка з цих змінних не є вказівником?

А) Усі змінні є вказівниками

В) р1

С) р2

Вірна відповідь С

12. Виберіть «батька» мови С++

Вірна відповідь – картинка праворуч (Б’ярн Страуструп)

13. Виберіть програмний код, який містить помилки

Перший малюнок:

int b0[4]={1,2,3,4},

b1[4]={5,6,7,8},

b2[4]={9,0,1,2};

int* a[3]={b0,b1,b2};

Другий малюнок:

int **a,n,m;

n=3; m=4;

a=new int*[n];

for (int i=0; i<n; i++)

a[i]=new int[m];

Третій малюнок:

a=new int*

for (int i=0; i<n; i++)

a[i]=new int[i+1];

Вірна відповідь третій малюнок.

14. Масив, розмір якого можно задавати під час виконування програми називається

Відповідь: динамічний

15. У якому році з’явилась мова С++?

А)1980

В)1990

С) 1985


3. ІНТЕРФЕЙС ПОСІБНИКА

3.1 Запуск

Після запуску мультимедійного посібника відкривається титульний кадр на котрому зазначена дисципліна та тема курсового проекту. За одну секунду ми потрапляємо на кадр головного меню.

3.2 Схема курсу

Схема мультимедійного посібника (рис. 3.2.1) складається з таких основних частин: «Начало» (рис. 3.2.2), «Главное меню» (рис. 3.2.3), «Пункты главного меню» (рис. 3.2.4), які в свою чергу містять підпункти.

Рисунок 3.2.1 – Схема курсу

Рисунок 3.2.2 – «Начало»

Рисунок 3.2.3 – «Главное меню»

Рисунок 3.2.4 – «Пункты главного меню»

Розділ мультимедійного посібника «Пункты главного меню» містить у собі такі підрозділи: «Меню обучение»(рис. 3.2.5), «Тестирование» (рис.3.2.6), «Помощ» (3.2.7), «Об авторе» (рис. 3.2.8), «Глосарий»

Рисунок 3.2.5 – «Меню обучение»

Рисунок 3.2.6 – «Тестирование»

Рисунок 3.2.7 – «Помощ»

Рисунок 3.2.8 – «Об авторе»

Розділ «Меню обучения» містить у собі підрозділи: «Пункты меню обучения» (рис. 3.2.9), «Обучение»(рис.3.2.10).

Рисунок 3.2.9 – «Пункты меню обучения»

Рисунок 3.2.10 – «Обучение»

Рисунок 3.2.11 – Блок-схема курсу

3.3 Організація основного меню

Головне меню програми складається з 7-ми кнопок: «Навчання», «Тестування», «Пошук», «Допомога», «О авторові», «Глосарій», «Вихід», по яких і проводиться навігація (Рисунок 3.3.1).

Рисунок 3.3.1 – Головне меню

3.4. Реалізація режиму навігації

При натисканні по кнопці “Навчання” здійснюється перехід на однойменний розділ. Цей розділ містить в собі підрозділи: «Теорія», «Приклади», «Практикум» (рис. 3.4.1).

Рисунок 3.4.1 – Роздів «Навчання»

Розділ «Пошук» призначений для пошуку слова або фрази внавчальній системі. Для того, щоб знайти необхідне слово або фразу, потрібно, натискувати на кнопку «Пошук», а потім в полі «Слово&bsol; Фраза» ввести ключове слово і натискувати на кнопку «Пошук». Після того, як пошукова система проведе пошук, необхідно в полі «Сторінка» виділити один із знайдених розділів і натискувати на кнопку «Перейти» для переходу в розділ із знайденим ключовим словом (Рисунок 3.4.2).

Рисунок 3.4.2 – Розділ « Пошук»

При натисненні на кнопку “ О авторі” здійснюється перехід на однойменний розділ, в якому міститься інформація і фотографії розробника даного програмного продукту (Рисунок 3.4.3).

Рисунок 3.4.3 – Розділ «Об авторі»

При натисненні на кнопку “Глосарій” здійснюється перехід на однойменний розділ, в якому міститься глосарій – основні визначення курсу (Рисунок 3.4.4).


Рисунок 3.4.4 – Глосарій

При натисненні на кнопку “Тестування” здійснюється перехід на однойменний розділ, який містить 15 тестів по темі «Особливості мови програмування С++. Вказівники» (Рисунок 3.4.5).

Рисунок 3.4.5 – Розділ «Тестування»

3.5 Реалізація теоретичної частини мультимедійного посібника

Підрозділ «Теорія» містить в собі теоретичну інформацію про особливості мови програмування С++, вказівники. Для того, щоб вийти з даного розділу необхідно натискувати на кнопку «Гл. Меню», щоб повернутися в розділ «Навчання» - натискувати кнопку «Назад» (Рисунок 3.5.1).

Рисунок 3.5.1 – Розділ «Теорія»

Розділ 3.5.2 – Розділ «Приклади»

У розділі приклади є можливість вивчити готову програму з використанням вказівників. Приводиться повний текст програми, а также детальний її опис.

3.6 Реалізація практичної частини мультимедійного посібника

Рисунок 3.6.1 – Розділ «Практикум»

У розділі «Практикум» приводяться умови завдання для виконання лабораторної роботи та завдання для самостійної роботи.

Рисунок 3.6.2 – Розділ «Тестування»

Розділ «Тестування» призначений для виконання контролю, після закінчення якого виводяться результати, відсоток правильних відповідей, а також дата проходження тесту (рис 3.6.3).

Рисунок 3.6.3 – Виведення результату тестування

3.7 Інструкція з експлуатації

При натисненні на кнопку “Допомога”, яка знаходиться на головному меню курсу здійснюється перехід на однойменний розділ, в якому міститься допомога при роботі з посібникомм(Рисунок 3.7.1). Допомога посібника містить у собі інструкцію експлуатації даного мультимедійного посібника.

Рисунок 3.7.1 - Допомога


ВИСНОВКИ

Результатом даного підсумкового курсового проекту є розробка мультимедійного навчального посібника по дисципліні «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники» В процесі розробки програмного продукту виконані вимоги до функціональних характеристик, умови експлуатації і вимоги до операційної і програмної сумісності.

Мультимедійний посібник може використовуватися для навчання користувачів і надає ряд можливостей: різні форми представлення інформації; підсистема тестування; можливість адаптації курсу до індивідуальних особливостей користувачів; надання користувачам права управляти розміром і черговістю видачі порцій учбового матеріалу; можливість довільного вибору місця і часу для відробітку учбового матеріалу; забезпечення можливості вибору користувачем індивідуального маршруту проходження учбового курсу; підсистема діагностики, що забезпечує збір і обробку даних про роботу користувача.

При розробці даного мультимедійного посібника я зіткнувся з такими труднощами як збір необхідного теоретичного матеріалу і розробкою завдань для самостійної роботи користувача, які повинні систематизувати та закріпити знання отриманих у результаті вивчення теоретичного матеріалу. В ході розробки мультимедійного посібника ці завдання були виконані у повному обсязі, також була розроблена система тестування. Вона дозволяє користувачеві перевірити рівень засвоєння знань.