Смекни!
smekni.com

Комп’ютерна технологія графогеометричного моделювання. Взаємозвязок 2D 3D комп'ютерної графіки (стр. 4 из 5)

• вибрати Make New Boundary Set (Создание нового контура) і вибрати об’єкти, що приймають участь в створенні області. Из всех объектов на экране (From Everything on Screen) чи Из существующего контура (From Existing Boundary Set);

• вказати точку всередині кожного об’єкта, котрий ви хочете зробити областю (для цього натиснути кнопку Pick Points (Указание точек)).

При створенні полілінії, що являється границею області, в відкриваючомуся списку Object Type(Тип объекта) необхідно вибрати Poliline (Полилиния). Інші дії залишаються без змін.

Команду BOUNDARY(КОНТУР) зручно використовувати при створенні складних об’єктів, які легко можуть бути отримані як результат накладання простих об’єктів.

Блок

Формування об’єктів, які часто використовуються з використанням їх як "будівельних матеріалів".

Команда ВМАКЕ (СБЛОК)

Визначення блока "на ходу" з допомогою діалогового вікна Block Definition (Создание описания блока) і видалення об’єктів з графіка.

В діалоговому вікні можна:

• присвоїти імя створюваному блоку (Block name: (Имя блока:));

• вибрати об’єкти, що включаються в блок (Select objects (Выбрать объекты));

• вказати базову точку для прив’язки блока до креслення (Select point (Базовая точка));

• переглянути список імен існуючих блоків в поточному кресленні блоків (List Blocк Name…(Список имен блоков…)).

Команда BLOCK (БЛОК)

Запити:

Block name (or ?): (Имя блока: (или ?)) – імя створюваного блока ( імена блоків можуть містити до 31 символів). При введенні "?" видається список існуючих в поточному кресленні блоків.

Insertion base point: (Базовая точка вставки:) – вказати точку для прив’язки блока до креслення.

Select objects: (Выберите объекты:) – вказати об’єкти, що включаються в блок.

Записані в блок об’єкти зникають з екрана, для їх відновлення користуються командою OOPS (ОЙ).

Команда WBLOCK (ПБЛОК)

Команди ВМАКЕ (СБЛОК) і BLOCK (БЛОК) створюють блок котрий доступний для використання тільки в поточному кресленні. Для отримання блоків, якими можна користуватися при створенні інших креслень використовується команда WBLOCK (ПБЛОК). Ця команда служить для запису блока в окремий файл з заданим іменем.

Запит:

Block name: (Имя блока:) – вводиться імя блока чи пробіл. При введенні імені блока на диск записуються всі примітиви, що складають даний блок. При натискуванні клавіші пробіл потрібно об’єкти і базову точку, як в команді BLOCK (БЛОК).

Команда INSERT (ВСТАВЬ)

Попередньо визначені блоки чи файли малюнків можна вставити в якості блока в поточне креслення з допомогою INSERT (ВСТАВЬ) і DDINSERT (ДИАЛВСТ).

Запити команди INSERT (ВСТАВЬ):

Block name (or ?): (Имя блока (или ?):) – імя вставляємого в креслення блока. При введенні "?" видається список існуючих в поточному кресленні блоків. Якщо блок з заданим ім’ям не визначений, шукається файл малюнка, що має таке ж імя. Якщо в відповідь на запит ввести "~", то на екран виведеться діалогове вікно Select Drawing File (Выбор файла рисунка).

Insertion point: (Точка вставки:) – координата точки включення блока, яка суміщається з базовою точкою блока base point.

Х scale factor/Corner/XYZ: (Масштаб по оси Х/Угол/XYZ:) – вводиться число – коефіцієнт масштабування по осі Х (по замовчуванню 1) або точка. Задана точка разом з точкою вставки визначають кути масштабного прямокутника, визначаючи одночасно масштаб по осям Х і У. При використанні ключа Corner (Угол) видається запит Other corner: (Второй угол:), котрий визначає другий кут масштабного прямокутника;

Y scale factor: (Масштаб по оси Y:) – коефіцієнт масштабування по осі Y (по замовчуванню рівний масштабу по осі Х). Якщо коефіцієнт масштабування заданий зі знаком "–", то здійснюється дзеркальне відображення;

Rotation angle: (Угол поворота:) – кут повороту (по замовчуванню 0).

При ввімкненні блока в креслення AutoCAD обробляє його як графічний примітив.

Для роботи з його окремими складовими блок необхідно розбити. Для цього використовується команда EXPLODE (РАСЧЛЕНИ).

Команда DDINSERT (ДИАЛВСВ)

Дозволяє вставити блок чи існуючий файл малюнка з використанням діалогового вікна Insert (Вставка). В діалоговому вікні представлені ті ж запити, що видаються командою INSERT (ВСТАВЬ). При використанні команди DDINSERT (ДИАЛВСВ) блок що вставляється може бути одночасно розбитий. Для цього в діалоговому вікні встановлюється значок Explode (Расчлененный).

Редагування креслень

Команди AutoCAD дозволяють вносити в креслення різноманітні зміни. Більшість команд редагування розміщені в меню Modify (Редактирование) і панелі інструментів Modify (Редактирование).

Команда EXPLODE (РАСЧЛЕНИ)

Замінює блок на складаючі його примітиви, а також формує прості відрізки і дуги із двомірних поліліній. При розділенні полілінії інформація про ширину сегментів втрачається. Після виконання команди видається повідомлення: Exploding this poliline has lost width information (При расчленении этой полилинии потеряны сведения о ширине).

Не можна розділити блоки, вставлені командою MINSERT (МВСТАВЬ), блоки з нерівними масштабними коефіцієнтами по різним осям, зовнішні зсилки і залежні від них блоки.

Команда ERASE (СОТРИ)

Служить для видалення сформованого набора об’єктів.

Різновидом команди ERASE є команда ERASE Last (СОТРИ Последний), котра призначена для стирання останнього побудованого об’єкта. Для виконання цієї команди можна в відповідь на запит Select object: (Выберите объект:) ввести L(П).

Для відновлення видалених об’єктів використовується команда OOPS (ОЙ).

Команда MOVE (ПЕРЕНЕСИ)

Забезпечує переміщення набору об’єктів.

Запити:

Base point or displacement: (Базовая точка или перемещение:) – вказується точка відносно якої має відбуватися зміщення набору об’єктів.

Second point of displacement: (Вторая точка перемещения:) – вказується нове положення базової точки.

Команда COPY (КОПИРУЙ)

Забезпечує копіювання сформованого набору об’єктів.

Запити:

<Base point or displacement>/Multiple:

(<Базовая точка или перемещение>/ Несколько:)

Для створення множини копій використовується Multiple (Несколько). При цьому на запитBase point (Базовая точка) вказується базова точка для багаторазового копіювання.

Second point of displacement: (Вторая точка перемещения:) – точка зміщення. Визначає положення нових копій об’єктів.

Можна копіювати об’єкти з інших креслень через буфер(clipboard) з допомогою пунктів Cut (Вырезать), Copy (Копировать) і Paste (Вставить), що знаходяться в меню Edit (Редактирование); з допомогою кнопок Cut to Clipboard, Copy to Clipboard, Paste from Clipboard, що знаходяться в стандартній панелі інструментів, з допомогою команд CUTCLIP (ВБУФЕР), COPYCLIP (КБУФЕР), PASTECLIP(ВСТБУФЕР) з командного рядка.

Команда ROTATE (ПОВОРОТ)

Забезпечує поворот набору об’єктів.

Запити:

Base point: (Базовая точка:) – центр обертання;

<Rotation angle>/Reference: (<Угол поворота>/Ссылка:).

Для поворота відносно існуючого кута використовують ключ Reference (Ссылка).

При цьому видаються запити: Reference angle <0>: (Угол ссылки <0>:) – задається кут, що визначає поточне положення об’єкта; New angle: (Новый угол:) – задається нове положення об’єкта.

Команда SCALE (МАСШТАБ)

Забезпечує зміну розмірів існуючих об’єктів.

Запити:Base point: (Базовая точка:) – задається центр масштабування;

<Scale factor>/ Reference: (<Масштаб>/Ссылка:) – вказується коефіцієнт масштабування.

Число що вводиться сприймається як відносний масштабний коефіцієнт, на який всі розміри вибраних об’єктів. При установці ключа Reference (Ссылка) для визначення коефіцієнта масштабування з застосуванням існуючих об’єктів видаються запити:

Reference Length: (Длина ссылки:) – задається початкова довжина об’єкта масштабування;

New Length: (Новая длина:) – задається нова потрібна довжина.

Команда MIRROR (ЗЕРКАЛО)

Забезпечує формування дзеркальних відображень існуючих на малюнку об’єктів, видаляючи чи зберігаючи при цьому оригінали.

Запити:

First point of mirror line: (Первая точка оси отражения:);

Second point: (Вторая точка:);

Delete old objects? <N> (Удалить старые объекты? <Н>:).

Команда OFFSET (ПОДОБИЕ)

Будує об’єкт подібний до існуючого з заданим зміщенням або через задану точку з збереженням орієнтації.

Запити:

Offset distance or Through <current>:

(Величина смещения или точка <текущее значение>:);

Select object to offset: (Выберите объект для создания ему подобных:);

Side to offset? (Сторона смещения?)

– якщо було вказано зміщення, показати курсором в який бік зміщувати;

Through point: (Через точку:) – якщо був вибраний ключ Through, вказати точку, через яку буде проходити зміщений об’єкт.

Команду OFFSET (ПОДОБИЕ) зручно використовувати при виконанні таблиць, специфікацій на замовлене обладнання.

Команда ARRAY (МАССИВ)

Забезпечує отримання декількох копій вибраних об’єктів, розміщених в прямокутній чи круговій структурі.

Запити:Rectangular or Polar array (<R>/P):

(Прямоугольный или круговой массив (<П>/К))

– визначення прямокутного масиву по рядкам і стовбцям або кругового масиву.

Запити для визначення прямокутного масиву:

Number of rows (---) <1>: (Число строк (---) <1>:);

Number of columns (| | |) <1>: (Число столбцов (| | |) <1>:);

Unit cell or distance between rows (---): (Размер ячейки или расстояние между строками (---):);

Distance between columns (| | |): (Расстояние между столбцами (| | |):).

Запити для визначення кругового масиву:

Base/<Specify center point of array>: (Базовая/<Центр массива>).

Далі запитуються два з трьох параметрів:

Number of items: (Число элементов:);

Angle to fill (+=ccw, -=cw) <360>: ;

(Угол заполнения (+=прс, -=пс)<360>:)

– кут між першим і останнім елементами відносно центральної точки (проти годинникової стрілки – додатне значення, проти годинникової стрілки – від’ємне значення);


Angle between items (+=ccw, -=cw):

(Угол между элементами массива (+=прс, -=пс):)

Для відмови введення числа елементів необхідно натиснути <ENTER>, для відмови введення кута заповнення – ввести 0 (нуль).

Після вибору способу формування кругового масиву видається запит:

Rotate objects as they are copied? <Y>

(Поворачивать объекты при копировании? <Д>).

Команду ARRAY (МАССИВ) зручно використовувати при виконанні специфікацій на замовлене обладнання і засоби автоматизації (при малюванні горизонтальних ліній) в принципових електричних схемах.