Смекни!
smekni.com

Комп’ютерна технологія графогеометричного моделювання. Взаємозвязок 2D 3D комп'ютерної графіки (стр. 5 из 5)

Команда STRETCH (РАСТЯНИ)

Забезпечує переміщення вибраної частини малюнка, зберігаючи при цьому зв'язок з іншими частинами малюнка. Вибір об’єктів робиться з ключом Секрамка (Crossing) чи СМнугол (CPolygon). Будь які об’єкти, повністю вміщені в рамку чи прямокутник, переміщаються без зміни. Відрізки, дуги і полілінії, що перетинають рамку чи сторону виділяючого багатокутника, розтягуються тільки переміщенням кінцевих точок, що знаходяться всередині цієї рамки чи багатокутника.

Команда STRETCH (РАСТЯНИ) не впливає на ширину поліліній.

Запити:

Base point or displacement: (Базовая точка или перемещение:)

Second point of displacement: (Вторая точка перемещения:)

Зміна елементів креслення

Команда CHANGE (ИЗМЕНИ)Дозволяє змінити графічні примітиви і їх властивості.

Запит:

Properties/<Change point>: (Свойства/<Точка изменения>:)

При вказанні точки будуть зроблені зміни:

• для відрізка – переміститься його кінцева точка:

• для круга – зміниться радіус;

• для тексту – зміниться точка вставки, далі можна змінювати стиль тексту, висоту, кут повороту і сам текст;

• для блока – зміниться точка вставки, далі можна змінювати кут повороту блоку.

При використанні ключа Properties (Свойства) можна змінити наступні властивості:

Color (Цвет) – колір об’єкту;

Elev (Уровень) і Thickness (Высота) – рівень і висоту;

Layer(Слой) – слой;

Ltype (Тип линии) – ключ діє тільки на відрізки, дуги, круги і двовимірні полілінії;

LtScale (ЛМасштаб) – масштаб відрізків видів ліній.

Команда BREAK (РАЗОРВИ)

Дозволяє розбити об’єкт на частини (на декілька об’єктів того ж типу). При цьому в залежності від використовуваних ключів можна здійснити розрив без стирання чи з стиранням састини відрізка, круга, дуги, еліпса, двовимірної полілінії, сплайна.

Запит:


Enter second point (or F for first point): (Вторая точка (или П для первой точки))

При виконанні команди мається на увазі, що точка, що використовується для вибору об’єкта, є точкою початку розриву. Якщо це не так, то в відповідь на запит необхідно ввести ключ F(П) для вказання першої точки розриву.

Якщо друга точка розриву співпадає з першою, то стирання не відбувається, а лише здійснюється розбиття об’єкта на два об’єкта того ж типу.

Команда TRIM (ОБРЕЖЬ)

Забезпечує часткове витирання відрізка, полоси, дуги і двовимірної полілінії точно по ріжучій кромці.

Запити:

Select cutting edges: (Выберите режущие кромки:) – ріжучою кромкою можуть служити відрізки, дуги, круги, двохвимірні полілінії, сплайни, еліпси, прямі, промені.

<Select object to trim>/Project/Edge/Undo:

<Выберите объект, который нужно обрезать>/Проекция/Кромка/

Відміни:

Необхідно вказати частину об’єкта, назначену для видалення.

Команда PEDIT (ПОЛРЕД)

Назначена для редагування поліліній. Вона дозволяє:

• об'єднати будь яку кількість сусідніх відрізків, дуг і двовимірних поліліній в єдину полілінію;

• розбити полілінію на дві;

• перемістити вибрані вершини полілінії чи додати нові;

• замкнути відкриту поліліню чи відкрити замкнуту;

• визначити для полілінії єдину ширину;

• змінити ширину окремих сегментів полілінії;

• видалити всі ізломи і вигини між двома вершинами;

• підібрати гладку криву для полілінії.

Запит:

Select polyline: (Выберите полилинию:) – якщо вибраний об’єкт не полілінія, то видається додаткове повідомлення і запит:

Object selected is not a polyline (Выбранный объект не полилиния);

Do you want to turn it into one? <Y> (Сделать его полилиний? <Д>)

Ключі:

Close (Замкни) –створює замикаючий сегмент полілінії, з’єднуючи її останній сегмент з першим;

Open (Разомкни) – видаляє замикаючий сегмент полілінії;

Join (Добавь) – приєднує до полілінії відрізки, дуги і інші полілінії, кінець котрих співпадає з кінцевою точкою поточної полілінії. При цьому видається додатковий запит:

Select objects (выберите объекты:)

Width (Ширина) – дозволяє задати ширину, єдину для повної полілінії. При цьому видається додатковий запит:

Enter new width for all segments: (Новая ширина для всех сегментов:)

Fit (СГладь) – створює криву, що згладжує всі вершини полілінії;

Spline (СПлайн) – створює криву, що округлює всі вершини полілінії.

Decurve (Уберите сгл.) – дозволяє видалити згладжування. При цьому видаляються будь які додаткові вершини, вставлені при виконанні операції Fit (СГладь), і випрямляються всі сегменти полілінії.

Undo (Отмени) – відмінює дію останньої операції редагування.

eXit (выХод) – вихід.

При виборі режиму редагування вершин (ключ Edit vertex) стають доступними наступні ключі редагування:

Next і Previous (След і Пред) – переміщення маркера "Х" до наступної чи попередньої точки;

Break (РАзорви) – розрив. Запам’ятовується місце вершини, відмічене маркером "Х", і видається запит:

Next/Previous/Go/eXit <N> (След/Пред/Выполни/выХод<C>)

Тепер маркер можна перемістити до будь якої вершини і ввести Go (Выполни). Полілінія розірветься на дві частини. При розриві замкнута полілінія стає відкритою, а замикаючий сегмент видаляється.

Insert (ВСтавь) – додавання до полілінії нової вершини. При цьому видається запит:

Enter location of new vertex: (Положение новой вершины:)

Нова вершина додається до полілінії після відміченої вершини;

Move (ПЕренеси) – переміщення поміченої вершини. При цьому видається запит:

Enter new location: (Новое положение:)

Width (Ширина) – зміна початкової і кінцевої ширини сегмента, наступного за відміченою вершиною. При цьому видаються запити:

Enter starting width <1.00>: (Начальная ширина <1.00>:)

Enter ending width <1.00>: (Конечная ширина <1.00>:)

Після задання нової ширини сегмент зразу не перемальовується. Для візуалізації змін необхідно скористатися ключом Regen (РЕген).

Використання кольору і типів ліній

Для всіх примітивів чи об’єктів при їх створенні можна визначити колір і тип лінії.

Для цього використовуються відповідно команди COLOR (ЦВЕТ) і LINETYPE (ТИПЛИН).

Команда COLOR (ЦВЕТ) видає запит:

New object color <current>: (Новый цвет для объектов <текущий>:)

В AutoCAD для задання кольору використовуються імена від Red (Красный) до White (Белый) для основних кольорів, цифри від 1 до 255 для всіх можливих кольорів, а також ключові слова BYLAYER (ПОСлою) і BYBLOCK (ПОБЛОКУ).

Установити кольори об’єкта можна через діалогове вікно Select Color (Выбор цвета), яке викликається через пункт Color… (Цвета…) меню FORMAT (ФОРМАТ) чи командою DDCOLOR. Змінити колір об’єкта можна через пункт Color Control (Управление Цветом) панелі інструментів Object Properties (Свойства Объекта).

Команда LINETYPE (ТИПЛИН)

Дозволяє змінити тип лінії через діалогове вікно Layer & Linetype Properties (Параметры слоев и типы линий). Це діалогове вікно маже бути також викликане через FORMAT (ФОРМАТ), пункт LINETYPE.


Висновки

В ході виконання даної курсової роботи були розглянуті методи побудови креслень в системі Auto CAD. Розглянуті способи побудови ліній, поліліній, кіл, дуг, еліпсів, сплайнів і т.д. способи редагування креслень і зміни елементів креслень, а також використання кольору і типів ліній.


Список використаної літератури

1. AutoCAD 14. Русская и англоязычная версии / Э. Т. Романычева, Т. М. Сидорова, С. Ю. Сидоров, Т. Ю. Трошина. – М.: ДМК, 1998. – 512 с.

2. Романычева Э. Т., Соколова Т. Ю. Компьютерная технология инженерной графики в бреде AutoCAD 2000: Учеб. пособие для вузов. – М.: ДМК Пресс, 2001. – 656 с.

3. Автоматизация инженерно-графических работ / Г. Красильникова, В. Самсонов, С. Тарелкин. – СПб: Изд-во "Питер", 2000. 256 с.