Смекни!
smekni.com

Облік компютерів та комплектуючих на підприємстві (стр. 2 из 7)

Розробка даної програми буде відбуватись у середовищі програмування Delphi 6. Дана оболонка програмування 32-розрядна і використовується для створення користувацьких програм для Windows. Програма після її компілювання буде повністю відповідати потребностям операційній системі Windows.

Інтерфейс даної програми складається з загальної форми (рис. 4) на якій знаходяться компоненти:

StringGrid1(SG) – Таблиця для відображення даних про характеристики комп’ютера, його персональний номер та працівника який за ним працює.

GroupBox(GB) – Згрупована панель, на якій для зручності розміщуються потрібні елементи.

ComboBox1 – Список в якому розміщується існуючі відділи.

Рисунок 4 – Вікно головної програми.

ComboBox2 – Список сортування по відділу.

ComboBox3 – Список у якому розміщується вже введена інформація, за якими можна відсотувати конфігурацію комп’ютера.

Label1-Labe4 – Надпис. Підписує певний елемент на формі для кращого розуміння.

Button1 – Кнопка за допомогою якої створюється новий відділ.

Button2 – Кнопка знищення вже існуючого відділу і всіх його підгруп.

Edit1 – Поле введення. Відображається відповідальний за відділ.

Button6 – Кнопка яка перевертає список відсортованих даних.

Button10 – Кнопка для зміни назви відділу.

Button3 – Кнопка яка відповідає за створення нової комплектації комп’ютера.

Button4 – Кнопка для видалення існуючої конфігурації комп’ютера із відділу.

Button7 – Кнопка яка перевертає список відсортованих даних.

Button9 – Кнопка пошуку по вибраним критеріям.

Button8 – Кнопка для переміщення групи комп’ютерів в інший відділ.

MainMenu1 – Містить головне меню програми.

PopupMenu1 – Містить контекстне меню таблиці.

На формі 3 розміщуються компоненти які зображені на рисунку 5:

Label1, label2 – Надпис. Підпису спису.

ComboBox1, ComboBox2 – Список в якому міститься назва відділів.

Рисунок 5 – Вікно переміщення комп’ютера з одного відділу у інший.

ListBox1- ListBox2 – Містить номера комп’ютерів вибраного відділу.

Button1- Button4 – Кнопки яка використовуються для перемішення з одного відділу до іншого.

На формі 2 (рис. 6) розміщуються такі компоненти:

Label1-Labe22 – Надпис. Підписує певний елемент на формі.

GroupBox1-GroupBox6 – Згрупована панель на якій розмішуються певні компоненти програми для зручнішого відображення.

Рисунок 6 – Вікно утворення нової конфігурації комп’ютера.

ChekBox1-ChekBox6 – Прапорці. Відображає компонент комп’ютера який має знаходитися в комплект.

Edit1-Edit22 – Поле введення. Сюди вводяться дані такі як: номер комп’ютера, ім’я працівник, комплектуючі.

Button1- Кнопка підтвердження введення даних.

Button2 – Кнопка яка закриває вікно.

На формі 5 розміщуються компоненти які зображені на рисунку 7:

Edit1 – Поле введення. В нього вписується нова назва відділу.

Рисунок 7 – Вікно для зміни імені відділу.

Button1- Кнопка підтвердження введення даних.

Button2 – Кнопка для закриття вікна.

Компоненти що знаходяться на формі 4 розмістити відповідно до рисунку 8.

Рисунок 8 – Вікно пошуку потрібних даних.

На формі 4 містяться аналогічні компоненти з відповідними діями які знаходяться на формі 2, додатково: StringGrid1 – Таблиця. Потрібна для відображення даних про характеристики комп’ютера, його персональний номер та працівника який за ним працює.

На формі 6 розміщуються компоненти які зображені на рисунку 9:

TreeView1 – Дерево. Розміщуються розділи справки.

Memo1 – Багатостроковий текст.Відображається докладна інформація про вибраний відділ.

Button – Кнопка яка закриває вікно.

Рисунок 9 – Вікно допомоги користувача.

Форма 7 призначена для відображення інформації про автора (рис.10).

Іmage1 – Зображення. Відображає фотографію автора.

Label1-Label3 – Текст. Призначається для відображення інформації про автора.

Button1 – Кнопка яка закриває вікно.


Рисунок 10 – вікно виведення інформації про автора.

Рисунок 11 – Вікно готової програми.

6 Складання коду програми

Код програми – алгоритм дій, написаний на конкретній мові програмування. Цей проект написано з використанням Delphi 6.0, отже мова програмування Object Pascal.

В Delphi 6.0 вся програма складається з окремих модулів.

Створення нової комплектації комп’ютера відбувається таким чином (процедура TForm1.Button3Click):

if ((DEP[ComboBox1.ItemIndex+1].CompsCount>=100)or //Якщо комп’ютерів які знаходяться в одному відділі більше 100 тоді виходимо.

(ComboBox1.ItemIndex<0)) then Exit;

ADD:=True;// активізуємо функцію створення нового коп’ютера.

Form2.Show;// показуємо саму форму створення нового комп’ютера.

Form2.ClearEdit;// очищуємо поля.

Видалення відділу має такий вигля (процедура TForm1. DelDep):

if ((ComboBox1.ItemIndex>=0)and(ComboBox1.Items.Count>0)) then//Якщо відділ вибраний виводиться повідомлення підтвердження видалення.

if MessageDlg('Видалити відділ'+#13#10+'із всіма його комп’ютерами',

mtConfirmation,[mbOk,mbCancel],0)=mrOk then

DelDep(ComboBox1.ItemIndex+1);//Видаляємо відділ зі списку

Вибір відділу зі списку можна описати так (процедура ComboBox1Change):

if ComboBox1.ItemIndex>=0 then// якщо відділ вибраний тоді вивести

ShowDepartament(ComboBox1.ItemIndex+1); //всю інформацію про відділ на екран.

Створення нового відділу відбувається таким чином (процедура TForm1. Button1Click):

if Count>29 then Exit;

for i:=0 to ComboBox1.Items.Count-1 do //Перевірка на наявність відділу

if ComboBox1.Text=ComboBox1.Items.Strings[i] then begin

ShowMessage('Такий відділ вже є!');//виводимо повідомлення що відділ вже існує.

Exit;//виходимо

end;

if ComboBox1.Text<>'' then begin//якщо список не дорівнює пустій назі тоді

INC(Count);//збільшуємо номерацію

ShowDepartament(ComboBox1.ItemIndex+1);// показуємо список відділів.

Editing:=True;//дозволяємо редагування.

Редагування інформації про комп’ютер має такий вигляд (процедура Button5Click):

if ((ComboBox1.ItemIndex<0)or(SR<1)or // якщо нічого не вибрано, тоді ми

(SR>DEP[ComboBox1.ItemIndex+1].CompsCount)) then Exit;//виходимо з процедури.

ADD:=False; // забороняємо створення нової інформації

Form2.Show;// показуємо форму 2

Form2.ClearEdit;//очищуємо поля

Лістинг програми наведений в додатку А.

7 Реалізація проекту у візуальному середовищі

Реалізація проекту у візуальному середовищі складається з таких етапів:

1. Запустити систему візуального об’єктно-орієнтовного програмування Delphi 6.

2. Створюється 7форм. При створенні форми вони мають стандартні назви.

3. Після створення 1-ї форми, потрібно її налаштувати згідно рисунка 4.

4. За допомогою палітри компонентів перетягується на форму Forma1 наступні компоненти: PopupMenu1, MainMenu1, Button1 – Button10, Label1 – Label4, ComboBox1, ComboBox2, ComboBox3, GroupBox1, GroupBox2, Edit1, SringGrid1. Налаштовуються ці компоненти для нормальної роботи програми.

5. На форму2 встановити такі компоненти: GroupBox1 – GroupBox6, Edit1 – Edit22, Label1 – Label22, Button1, Button2.

6. На форму3 встановити потрібні такі компоненти: ListBox1, ListBox2, Label1 – Label2, ComboBox1 – ComboBox2, Button1 – Button4.

7. На 4-ту форму нанести такі компоненти: GroupBox1 – GroupBox6, Edit1 – Edit22, Label1 – Label22, Button1, Button2, SringGrid1.

8. На 5-ту форму встановити такі компоненти як: Button1, Button2, Edit1.

9. На 6-ту форму перетягнути такі компоненти як: TreeView1, Memo1 та Button1.

10. На 7-му форму встановити такі компоненти як: Image1, три компоненти Label1 – Label3, Рanel1, Button1.

11. Розмістити усі компоненти як показано на рисунках 4 – 10.

12. Після подвійного натискання ввести код програми який приведений у додатку А.

13. Після виконання цих дій програму, у новій папці, потрібно відкомпілювати та закрити Delрhi.

8 Аналіз програми

Проаналізувавши програму можна помітити її недоліки та переваги. Головними недоліками програми, являється те, що програма бере свої дані тільки з одного файлу, тобто користувачу не дано можливості зберігати файл під іншою назвою, та зберігати його в будь-яке інше місце. В разі втручання (зміни імені власноруч), програма автоматично створить пустий файл, а попередні дані будуть не доступні.