Смекни!
smekni.com

Особливості методики корекції порушення постави молодших школярів засобами фізичних вправ (стр. 11 из 13)

І. п. - лежачи на боці на кушетці або підведеній опорі, тулуб на вазі, однойменна рука спирається на підлогу, інша - вздовж тулуба. При фіксації ніг партнером - перекласти руки на пояс, вгору, вперед, до плечей - повернення в початкове положення.

Те ж на іншому боці.

Додаток 2

РУХЛИВІ ІГРИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ, що МАЮТЬ ПОРУШЕННЯ ПОСТАВИ.

Ігри цілеспрямованого характеру: на збереження правильної постави і зміцнення м'язів спини.

"ТИХІШЕ ЇДЕШ - ДАЛІ БУДЕШ". Завдання гравців при виконанні - зберігати правильну поставу і прийти до фінішу першим. Всі учасники шикуються в одну шеренгу. Керівник подає різні команди, наприклад: "Крок вперед, наліво, два кроки вперед, присісти - руки вперед, направо, два кроки вперед" і ін.

Керівник під час гри стежить за поставою і як тільки помітить помилку (опущена голова, нахилені вперед плечі, випнутий живіт і ін), дає розпорядження гравцю, що допустив помилку, зробити крок назад. Виграє той, хто першим буде на фініші, хто менше зробив помилок і хто зберігав правильну поставу.

Примітка. Гра застосовуємося на етапі рішення задачі закріплення навику правильної постави, в завершальній частині занять.

"ВИПРЯМЛЯННЯ". Гравці вишикувані в дві колони на відстані витягнутих рук один від одного, руки на

пояс в нахилі вперед на 45°, прогнувшись.

За сигналом керівника що стоїть в хвості колони випрямляється і ляскає долонею по спині попереду того, що стоїть, який, у свою чергу, випрямляється в положення "струнко" і ляскає попереду того, що стоїть. Коли хлопок дійде до того, що стоїть попереду колони, який також випрямляється і приймає стійку "струнко" (правильна постава), він командує "довкола", після чого стає в вихідне положення (нахил вперед), і хлопок по спині передається у зворотному напрямі. Колона швидше за інших передала хлопок назад, до номера, що почав гру, вважається такою, що перемогла.

Примітка. Гра проводиться як в завершальній частині, так і в основній, як вправа на зміцнення м'язів спини, випрямляння хребта і виховання правильної постави.

"НОЖНИЙ М'ЯЧ В КРУЗІ". Учасники гри сидять лицем до центру, спираючись руками в підлогу за спиною. Діти, що сидять в крузі, ударяють по м'ячу ногами так, щоб він підкотився до кого-небудь з гравців і не вийшов з круга.

Примітка. Гра має відволікаюче значення і служить для розвантаження м'язів спини і нижніх кінцівок. Раціонально застосовувати в завершальній частині занять.

"ПОТРАП М'ЯЧЕМ В БУЛАВУ". Діти вишикувані в одну шеренгу, лягають на живіт, в руках у кожного гумовий м'яч. На відстані 4-5-6 метрів від кожного учасника гри поставлено булави. Поштовхом рук від грудей треба збити м'ячем булаву. Після відштовхування м'яча учасник гри ставить руки до плечей (з'єднавши лопатки) - тримати три рахунки. Незалежно від того, чи буде збита булава чи ні, кожен з тих, що грають встає, йде за м'ячем і повторює завдання. Призначається від 5 до 8 спроб. Виграє той, хто більше разів збив булаву.

"КВАЧІ - ЯЛИНОЧКОЮ". Діти стають в свій "будинок" у гімнастичної стінки або стіни без плінтуса прийнявши правильну поставу (стосуючись стіни п'ятами, гомілковими м'язами, сідничною і лопаткою частинами і потилицею), руки дещо відведені в сторони (діти зображають ялинку з опущеними гілками). З дітей вибирається той, що водить, який повинен цяткувати решті грають.

По команді керівника діти починають гру, бігаючи на всіх напрямках. Той, що водить повинен заплямувати дітей, які рятуються в свої "будинки", (тобто встати біля стіни в правильній поставі), де не можна їх цяткувати. Гра продовжується 5-8 хвилин. Якщо що водить нікого не може заплямувати протягом 2-3 хвилин, його слід замінити іншим з числа тих, що грають.

"КИТАЙСЬКІ КВАЧІ". Правила гри ті ж, що і в попередній грі, але щоб врятуватися від гонитви що водить, охочого заплямувати гравця, гравцеві потрібно зробити присідання з прямою спиною, руки "крильцями" (до плечей, лопатки разом).

"ЗМІЙКА НА КАРАЧКАХ". Проповзти рачки між "змійкою" (поставлені в ряд булави, ширина проходу між ними 30 див). Виграє той, що не збив жодної булави. Гра може проводитися як естафета.

У завершальній частині занять цю гру можна провести, пройшовши між булавами із закритими очима.

"ТРИМАЙСЯ ЗАВЖДИ. ПРЯМО". Діти перед дзеркалом приймають правильну поставу і йдуть простим кроком із зміною темпу (поволі, швидко), потім переходять на біг. За хлопком керівника швидко займають свої місця перед дзеркалом. Один з учасників перевіряє поставу і робить зауваження гравцеві про неправильну поставу.

"НЕ УПУСТИ МІШЕЧОК". Діти вишикувані в дві колони, на голові у кожного мішечок з піском масою 500 грам. Завдання полягає в тому, щоб пройти по коридору (позначеному з двох сторін палицями) шириною 25 сантиметрів, не втративши мішечка і зберігаючи правильну поставу. Виграє колона, що швидше і правильніше виконала завдання.

"СОВА". Гравці вільно розташовуються в залі. Десь сидить або стоїть "сова". Керівник говорить: "День наступає, все оживає". Всі діти вільно рухаються по майданчику, виконуючи різні рухи, імітуючи руками політ метеликів, бабок, стрибають, бігають і так далі. Керівник вимовляє: "Ніч наступає, все завмирає, сова вилітає". Всі повинно негайно зупинитися, прийняти правильну поставу або яке-небудь інше положення з прямою спиною, відведеним назад плечовим поясом, зімкнутими лопатками. "Сова" облітає гравців гострозоро оглядаючи їх. У кого погана постава, того "сова" відправляє в "дупло". Гра продовжується. Через деякий час підраховують, скільки чоловік "сова" забрала до себе. Після цього вибирають нову "сову" з числа тих, хто до неї потрапив. Гра починається Знову. Виграє "сова", що забрала більше гравців.

"ТАЧКИ". Гравці шикуються в дві паралельні один одному шеренги, друга особою в потилицю першої. Діти з першої шеренги стають на карачки (руки випрямлені, кистями спираються об підлогу, ноги злегка розставлені). Що стоять за ними в другій шерензі захоплюють попереду ніг, що стоять за щиколотки. По сигналу керівника кожна "тачка" (з двох дітей), що вийшла таким чином, починає просуватися вперед, прагнучи першою досягти фінішної межі, накресленої на відстані 15-20 метрів від старту. Між парами проводиться змагання на якість і швидкість виконання завдання.

Примітка. Гра застосовується на етапі вирішення завдань - зміцнення м'язів поясу верхніх кінцівок, грудної клітки і живота.

"СЛУХНЯНИЙ М'ЯЧ". Лежачи, витягується на спині, затиснути м'яч між ногами. Обернутися на живіт, не упустивши м'яча.

Ось який слухняний м'яч! Обернися і озирнися! Між ніг його запрягти. М'ячик, на підлогу не котися!

Ігри тренуючого характеру.

"БУДЬ СТІЙКИЙ". Учасники стають в круг в приседе. Вони кидають м'яч один одному з метою вивести партнера з рівноваги. Якщо учасник при лові або киданні м'яча втратив рівновагу (перекинувся або сперся рукою об підлогу), то йому зараховується штрафне очко. Перемагає учасник, що має найменшу кількість штрафних очок.

"КОЗАКИ - РОЗБІЙНИКИ". Що грають ділять на дві команди: "козаки" і "розбійники". Щоб відрізнити учасників однієї команди від іншої, всім дітям однієї команди прив'язують на руку стрічку.

По сигналу керівника "розбійники" біжать в різні боки. "Козаки" женуться за ними і осаливают їх, вимовляючи: "Раз - два - три - чотири - п'ять! Ось тобі козацький друк". І "розбійники" завмирають на місці. Але його може виручити інший (не засалений)"розбійник", хлопнувши по плечу. Тоді "розбійник" вважається вільним і Знову бігає, рятуючись від "козаків". Коли всі "розбійники" засалені, всі проходять по гімнастичній лавці (короткочасний відпочинок). Потім гравці міняються ролями, і гра продовжується. Виграє команда, яка швидше засалила своїх суперників.

"ПРОЙДИ - НЕ ПОМИЛИСЯ". Діти сидять на лаві. На підлозі крейдою накреслена лінія. Гра має декілька варіантів.

1. Кожен з тих, що грають повинен пройти вперед по лінії, ставлячи п'яту до носки попереду ноги, що стоїть, і назад пройти по межі спиною назад, ставлячи шкарпетку до п'яти.

2. Гравець повинен пройти по гімнастичній лаві або дошці, переступаючи через покладені на шляху предмети (великий м'яч, коробка).

Всі вправи проводяться спочатку з відкритими, а потім із закритими очима. При цьому дітей підстраховує керівник.

"ХТО ШВИДШИЙ І ТОЧНІШИЙ". Гравці побудовані в дві колони. Перед першими, такими, що стоять в колонах, проводять межу - в 10 кроках від неї. Розставляють кеглі в ряд одна за одною - всього по 5 кеглів. По сигналу керівника перші номери двох команд біжать до свого ряду кеглів і переставляють їх в 5 кроках на іншій межі, швидко повертаються до своєї колони, ляскають по долоні другого номера колони, який після бавовни біжить до кеглів, переставляє їх на колишні місця і біжить до своєї колони для того, щоб хлопком по долоні дати старт третьому номеру і продовжити гру. Перемагає команда, яка швидше перенесла і розставила кеглі.

"КІШКА І МИШКА". Всі гравці будуються в круг і беруться за руки. Вибирають "кішку" і "мишку". Завдання "кішки" - зловити "мишку", яка то вибігає з круга, то Знову повертається в круг через "ворота" (відстань між руками тих, що грають). "Кішка" намагається наздогнати "мишку" через ті ж "ворота", але хлоп'ята закривають їх, опускають руки, навіть сідають і тим самим перегороджують шлях "кішці". Коли "кішці" вдасться прорватися через "ворота" і вона зловить "мишку", вибирають нову "кішку" і "мишку".

"ЩУКА. І КАРАСІ". По обидві сторони майданчика проводять прямі лінії, за ними "морить". Один з тих, що грають - "щука" - знаходиться в одній стороні залу, в своєму "морі", а "карасі" (решта грають) - в іншому "морі". По сигналу керівника "Карасі в морі" "карасі" перебігають з одного "моря" в інше, а "щука" їх ловить. Спіймані, узявшись за руки, утворюють круг посередині майданчика - "кошик". Перебігаючи з одного "моря" в інше, "карасі" обов'язково повинні пробігти через "кошик". У "кошику" "щука" не має права ловити "карасів". "Карась", що не пробіг через "кошик" або заплямований "щукою", вважається спійманим. Виграють "карасі", яких не змогла зловити "щука".