Смекни!
smekni.com

Графічний редактор CorelDRAW (стр. 3 из 8)

2.2 Стандартна панель інструментів

Стандартнапанельінструментів, яка відображається за замовчуванням, містить кнопки іелементиуправління швидкоговикликубагатьохкомандменю.

Рис. 2.3 Стандартна панель інструментів


Створенняновогомалюнка

Відкриття малюнка

Збереженнямалюнка

Друкмалюнка

Вирізвиділеногооб'єктавбуферобміну

Копіюваннявиділених об'єктів вбуферобміну

Вставкавмістубуфераобмінувмалюнок

Скасування дії

Відновленняскасованої дії

Імпортмалюнка

Експортмалюнка

Запуск додатківCorel

Відкриттяекранувітання

Установкарівнямасштабування

Включенняабовідключенняавтоматичноговирівнюваннядлясітки, що направляють, об'єктівідинамічнихнапрямних

Відкриттядіалоговоговікна«Параметри»

2.3 Панель інструментів

Інструменти-найважливіша частина інтерфейсуCorelDRAW. Щоб неробитиу вікнідокумента, цездійснюєтьсяза допомогоюякого-небудь інструмента. Прицьомуконтекстнозалежнапанельвластивостейінструменту (зазвичай вона розташованау верхнійчастинівікнапрограми, підстандартною панеллю) змінює виглядзалежновідтого, який інструментвибраний іякийоб'єктвиділено.Урядкустану відображаєтьсяінформаціяпро додаткові можливостіпоточногоактивногоінструменту.

Всі інструментиCorelDRAWзібранінапанеліінструментів(Toolbox) (Рис. 2.4).

Рис. 2.4 Панель інструментів

2.4. Системне меню Windows

Системне меню основного вікна програми CorelDRAW викликається комбінацією клавіш ALT + ПРОБІЛ або клацанням по зображенню повітряної кулі в заголовку вікна.

Рис. 2.5 Системне меню основного вікна програми

Це меню містить стандартні команди керування вікнами Windows, такі як:

· Restore (Відновити)

· Move (Перемістити)

· Size (Розмір)

· Minimize (Згорнути)

· Maximize (Розвернути)

· Close (Закрити)

· Next (Наступне)

2.5 Контекстне меню

Клацання правої кнопки миші практично в будь-якій частині екрану використовується для виклику контекстного меню. Йогосклад залежитьвідтого, де виробленеклацання.Пунктиконтекстногоменюповторюютькоманди головногоменюпрограми

Рис. 2.6 Контекстне меню

Ця можливість широко використовується в пакеті CorelDRAW і може істотно допомогти під час роботи.

3. Створення векторних об'єктів

3.1 Створення простих фігур

Найскладніші малюнки створюються в CorelDRAW з безлічі простих об'єктів, тому необхідно вміти створювати різноманітні векторні об'єкти, щоб надалі редагувати їх, створюючи довільні композиції. Будь-який об'єкт створюється в редакторі аналогічним способів, і освоївши створення простих об'єктів, можна легко працювати з більш складними векторними об'єктами.

До простих геометричних об'єктів, створюваними в CorelDRAW, можна віднести прямокутники і еліпси, багатокутники і спіралі, прямі і криві лінії. Більшість складних об'єктів складається з безлічі простих, тому важливо навчитися малювати їх. Можна почати зі створення прямокутника. Клацнемо накнопціRectangle Tool(Інструментпрямокутник) панеліінструментівToolbox(Набір інструментів)

Рис. 3.1 Rectangle Tool(Інструментпрямокутник)

Встановлюємопокажчикмишівточці, вякійбудерозташовуватисякутпрямокутника

Рис. 3.2 Встановлення миші в точці

Натискаємо іутримуємолівукнопкумиші. Переміщаючи мишу, вибераємо положенняпротилежногопо діагоналікутапрямокутника. Длязавершеннямалюванняпрямокутникавідпускаємокнопкумиші.

Рис. 3.3 Новостворений прямокутник


Точно так само малюється і еліпс. Клацнемо накнопціEllipse Tool(Інструментеліпс) панеліінструментівToolbox(Набір інструментів).

Рис. 3.4 Ellipse Tool(Інструментеліпс)

Встановлюємопокажчикмишівточці, вякійбудерозташовуватисякутуявногопрямокутника, що описує майбутнійеліпс.

Рис. 3.5 Встановлення миші в точці

Натискаємо іутримуємолівукнопкумиші.Переміщаючи мишу, вибираємо положенняпротилежногопо діагоналікутауявногопрямокутника, що описує майбутнійеліпс.Длязавершеннямалюванняеліпсавідпускаємокнопкумиші.Урезультаті будествореноеліпс. Розміринамальованогоеліпсабудутьвизначатисясторонамиуявногопрямокутника, що описує цейеліпс.

Рис. 3.6 Новостворений еліпс

3.2 Малювання ліній

Усявекторнаграфікабудуєтьсяналініях, векторах.Більшеполовинивмінняпрацюватиу векторібудуєтьсянароботізлініями, авжевсе інше-ефекти, заливки.Лініяу векторній графіці - цешляхміждвоматочками, якийможе складатисяз декількохпроміжків, атакожбути зігнутимабопрямим. Ціпроміжкиулінійз'єднуютьсяза допомогою вузлів, якізображуютьсяневеликимиквадратиками.В інструментахCorelDRAWможна знайти такі, якідозволяютьстворюватизігнутііпрямілінії, атакожлінії, що складаються як із зігнутих, такізпрямихпроміжків.

ІнструментиВільнаформаіЛаманалініядозволяютьмалюватилініївільноїформина кшталт створенняескізувальбомі. Якщопрималюваннідопустилипомилку, тозайвучастинуможнавідразуж видалитиі продовжитималюватидалі.Вільнаформа дозволяєуправлятизгладжуваннямзігнутоїлінії, атакождодаватисегментиу вжеіснуючулінію. Привиборіцього інструментукращекористуватисяцифровимпланшетом длямалювання, такякцебудезручнішеі простіше, ніж намалюватиправильнулініюмишкою. Алетим неменш, ламанійлінієюлегшешвидкопобудуватискладнулінію, що складаєтьсяз чергующихся вигнутихіпрямихпроміжків.Такожможнаналаштуватипараметри цихінструментів, наприклад, змінитизначенняза замовчуваннямдля згладжуваннякривої.

Рис. 3.7 Вільна форма і ламана лінія на панелі інструментів

У верхній панелі зазвичай знаходяться додаткові настройки по кожному обраному інструменту. У Вільної формі лінія буде йти з-під курсору, поки не відпуститься кнопка.


Рис. 3.8 Вільна форма

Ламана лінія. Цим інструментом можна малювати як рівні прямі, так і криві лінії від руки, чергуючи їх.

Рис. 3.9 Ламана лінія

Подвійнимклацанняммалюваннякривоїзавершиться.

ІнструментамиБез`єіП`єроможнамалюватилініїпо проміжкузараз, точнорозміщуючикожен вузол іконтролюючиформукожноїзігнутоїлінії. Цідва інструментисхожіпо своїй роботіі з нимибудезручнопрацювати тим, хтовжезвикмалюватилініїза допомогою таких самихінструментівв Adobe Illustrator іAdobe Photoshop. Принциппобудови лінійточнотакіж. ПрималюванніінструментомП`єроможнапопередньопереглядатисегментистворюваноїлінії, прицьому побудовайдебезперервна, відточкидоточки. ПриінструментіБез`єтакожконтролюєтьсяпобудоваіможна побачити місце розташуваннянаступної точки, алевцеймоментможна відвернутисяізмінитиінший інструмент, продовжуючималювати.


Рис. 3.9 Без`є і П`єро на панелі інструментів

Інструмент Крива через три точки дозволяє малювати прості криві, вказуючи їх ширину і висоту. Використовуйте його для малювання дугоподібних фігур без допомоги проміжних вузлів.