Смекни!
smekni.com

Джек Керуак та його найвідоміший роман "На дорозі" (стр. 10 из 10)


Висновки до третьго розділу

Отже підсумовуючи можна сказати, що у романі "На дорозі", крім ремінісценцій, можна знайти й прямі висловлення, що розкривають деякі буддійські погляди на світ і людське життя, божество. Міркування про наявність божественного початку навіть у самих дрібних і незначних предметах далі приводять до думки про єдність і рівноцінність усього сущого. Так на підтвердження факту довгої й ретельної роботи письменника над первісним рукописом роману можна було б привести ще й інші докази. Так, наприклад, при всій гаданій фрагментарності, роман "На дорозі" відрізняється значною тематичною й композиційною продуманістю й завершеністю, послідовним розвитком характерів, їхнім саморозкриттям.

Звертаючись до героїв літературного твору, важливо врахувати, насамперед, які типи автор обирає для зображення, як розкриває внутрішній світ своїх персонажів, у які ситуації їх ставить, які випробування й спокуси виникають на їхньому шляху. Варто визнати, що Дж.Керуаку вдалося досить точно виразити почуття й настрої широких кіл американців післявоєнного покоління.

Підсумовуючи можна стверджувати, що у романах Керуака можна виділити кілька типів героїв (принаймні, вони є такими з погляду самого автора, тому що він знаходить у них риси, гідні замилування й наслідування), які найбільше наочно демонструють письменницьку концепцію особистості.

1) незмінно присутній у всіх творах Керуака герой-оповідач. 2) прототипом якого був близький друг Керуака - Ніл Кессіді. 3) це бітник як споглядальник, філософ, містик, буддист, близький до природи й тому душевно здоровий мудрий блукач, проповідник "революції рюкзаків". 4) це герой-страждалець, герой-мученик.

Така класифікація основних персонажів оповідального циклу Дж.Керуак.


ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

У світлі проведеного вище аналізу стає очевидної художня цінність літературної спадщини Джека Керуака. Його творчість - не просто приклад інтенсивного дослідження молодіжної теми, а досить значне й показове явище сучасного літературного процесу США. Різнобічність творчих шукань і літературної практики Дж.Керуака - від традиційних романних форм до "спонтанної прози" експериментальних добутків різного об'єму, охарактеризованих письменником як "кіно в словах", візуальна американська форма, до розповіді й повернення до традиційного оповідання від першої особи, свідчить про незвичайність письменницького дарування.

У творчості Дж.Керуака знайшло переломлення велике розмаїтість літературних традицій - починаючи від романтичної, до імпресіонізму, натуралізму, сюрреалізму, романтично пофарбованого реалізму в манері Томаса Вульфа, до властиво модерністських явищ. Немає ніякої підстави бачити у творчості Дж.Керуака прояви "естетики мовчання".

Але все-таки не треба квапиться із твердженнями щодо дієвості й прогресивності гуманізму Дк.Керуака. Для цього недостатньо відзначити, що письменник завжди відстоював ідею самоцінності кожної людини. Необхідно визначити характер гуманістичного ідеалу. При цьому виявляється, що пропонований письменником ідеал носить явно містико-релігійний характер.

Джек Керуак народився 12 березня 1922 у містечку Лоуелл, штат Массачусетс. Перші проби пера належать до кінця 30-х розповіді - Брати, коли Керуак ще вчився в школі. Після нетривалого навчання в Колумбійському Університоті записується в торговельний флот, незабаром переходить у військово-морський, але швидко байдужіє до суворої дисципліни й армійських порядків.

1. Американській літературі XX століття традиційно виділяють два покоління письменників: "загублене покоління" двадцятих і про "розбите покоління" п'ятидесятих років. Лідером першого прийнято вважати Ернеста Хемінгуея, автора знаменитих романів "И сходить сонце", "Прощай, зброя!", "По якому дзвонить дзвін". Центральною фігурою "Beat Generation", або просто бітників, в очах громадськості став Джек Керуак.

2. Отже, Керуак був насправді стурбований графічним відтворенням своїх речей, уважаючи, наприклад, що вірш повинне друкуватися в тій формі, у якій уперше було записано автором. Джек Керуак був дуже розстроєний, коли в книжковому виданні його роману "Доктор Сакс" (видавництво "Grove Press") замість "правильних" тире (-) з'явилися "огидні" ( ---). Те ж саме трапилося пізніше з його "Книгою снів", що вийшла у видавництві Лоуренса Ферлінгетті "City Lights". Ще одним здобутком був метод креслення, або замальовки, був відкритий Джеком через кілька місяців після закінчення першого варіанта "На дорозі".

3. Звертаючись до героїв літературного твору, важливо врахувати, насамперед, які типи автор обирає для зображення, як розкриває внутрішній світ своїх персонажів, у які ситуації їх ставить, які випробування й спокуси виникають на їхньому шляху. Варто визнати, що Дж.Керуаку вдалося досить точно виразити почуття й настрої широких кіл американців післявоєнного покоління.Підсумовуючи можна стверджувати, що у романах Керуака можна виділити кілька типів героїв:

1) незмінно присутній у всіх творах Керуака герой-оповідач;

2) прототипом якого був близький друг Керуака - Ніл Кессіді;

3) це бітник як споглядальник, філософ, містик, буддист, близький до природи й тому душевно здоровий мудрий блукач, проповідник "революції рюкзаків";

4) це герой-страждалець, герой-мученик.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Анастасьев Н.А. Посторонние и причастные: Американская литературная критика сегодня. - Иностранная литература, 1983, С. 169 -178.

2. Бахтин М.М. Вопросы литературы и эстетики. М., Зфдож.яит.,

3. 1975, С. 392 - 393.

4. Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. М., Искусство, 1979, С. 190 - 195.

5. Бретон А. Манифест сюрреализма 1924 . - В кн.: Писатели Франции о литературе. М.,Прогресе, 1978, С. 69.

6. Волков И.Ф. Творческие методы и художественнее системы.

7. М., Искусство, 1978, С. 43.

8. Галинская И.Н. Философские и эстетические основы поэтики Д.Сэлинджера. М.,Наука, 1975. - 108 с.

9. Горбунов А.Н. Романы Френсиса Окотта Шивджеральда. М., Наука, 1974, С. 84 - 88.

10. Елистратова А.А. Духовный кризис молодежи США в американском романе. - В кн.: Современная литература США. М., Изд-во АН GGQP, 1962 - С. 23-43.

11. Завадская Е.В. Восток на Западе. М., Наука, 1970, С.53 - 60.

12. Затонский Д.В. творчество писателя и личность писателя. - Вопросы литературы, 1982, W- 7, С. 105.

13. Зверев A.M. Модернизм в литературе США: формирование, эволюция, кризис. М., Наука, 1975, С. 192 - 208.

14. Кожинов В.В. Внимание: Литература США сегодня. Достижения

15. и просчеты советской американистики. - "Москва", 1982, Р II, С. 180 - 191.

16. Косеак E. Экзистенциализм в философии и литературе. М.,

17. Изд-во политической лит., 1980, С. 321.

18. Кочетов А.Н. Буддизм. Изд. 2-е, перераб., М., Наука, 1983, С. 39 - 41.

19. Мендельсон М.О. Современный американский роман. М., Наука, 1964, С. 417 - 422.

20. Михальская Н.П., Аникин Г.В. Английский роман XX века. П., Высш.шк., 1982, С. 83 - 98.

21. Морозова Т.Л. Образ молодого американца в литературе США., Высш.школа, 1969, С. 35 - 56.

22. Морозова Т.Л. Типология героя. - В кн.: Литература США XX века. М., Наука, 1978, С. 359.

23. Поспелов Г.Н. Вопросы методологии и ноэтики. II., Изд-во Поск.ун-та, 1983. С. 202 - 212.

24. Поспелов Г.Н. Эстетическое и художественное. М., Изд-в©

25. Моск.ун-та, 1965, С. 23-198

26. Соловьев СМ. Изобразительные средства в творчестве Ф.М. Достоевского: очерки. М., Сов.пиеатель 1979, С. 74.

27. Тимофеев Л. И. Основы теории литературы. Из д. 6-е, доп., М.,

28. Просвещение, 1996, С. 344 - 345.

29. Толмачев В.М. Проблема художественного времени в американской литературе 20-х - 30-х годов XX века (Ф.С.йивджераяьд, Т.Дулф) . Автореф. дис. ... канд.филол.наук. М., 1982, С. 10 - 12.

30. Храпченко М.Б. Собр.соч.,Т. 3, М., Худож.лит.,1981, С. 23.

31. Чанышев А.Н. Начало философии. М., Изд-во Моск.ун-та, 1982

32. С. 151 - 154.

33. Berrigan T. Jack Kerouac. - In: Kerouac J. Go the Road: text and criticism. H.Y., Yiking, 1976. - P 248 – 259.

34. Charters A. A Bibliography of works by Jack Kerouac. N.Y., Phoenix, 1967. - 99 p.

35. Charters A. Kerouac; A Biography. San Francisco, Straight Arrow Books, 1973. - 19 p.

36. Cook B. The Beat Generation N.Y., Charle's Scribners Sons, 1971. 257 P.

37. Feied P. No Fie in the Sky. N.T., The Citadel Press, 1964, p. 61-76

38. Hipkiss R,A. Jack Kerouac: Prophet of the New Romanticism. Lawrence, The Regents Press of Kansas, 1976. -IX, 150 p.

39. Holmes J.С Nothing More to Declare. N.Y., Duttoa, 1967, p. 117-125

40. Gifford B. bee L. Jack's Book: an Oral Biography of Jack Kerouac. N.T., St.Martins Press, 1978. - 339 P

41. Kerouac J. On the Road: text and criticism. R.T., Yiking, 1979. - XVII, 605 P

42. Kerouac J. Desolation Angels. H.T., McCann, 1965, p. 229.

43. Kerouac J. The Dhaxma Bums. M.Y.,Viking, 1958, p.98-99, 206.

44. Kerouac J. Visions of Gerard. H.T., Farrar, Strauss & Co., 1963, P. 73-124, 132.

45. Kerouac J. Yanity of Duluoz. H.X., KcCann,1968, p. 273.

46. Kerouac J. The Scripture of the Golden Eternity, N.Y., Corinth Books, 1960, p. 7-11.

47. Kerouac J. Essentials of spontaneous prose. - In: New American Story. Harmondsworth, Penguin Books, 1971, P 277-279.

48. Kerouac J. Book of Breams. San Francisco, City Lights Books, 1961, p. 3.

49. Kerouac J. Maggie Cassidy. N.Y., Avon Books,1959, p.152.

50. McNally D. Desolate Angel: Tack Kerouac, the Beat Generation and America. N. Т., Random House, 1979, p. 188.

51. Millstein G. Books of the Times. -In: Gifford В., bee L. Jack's Book. N.Y.,St.Martin's Press, 1978, p. 239.

52. O'Neil P. The Only Rebellion Around.- In: A Casebook on the Beat. N.T., 1961, P. 242 – 249.

53. Podhoretz H. The Know-nothing Bohemians. - In A Casebook on the Beat p. 212-202.

54. Tallman W. Kerouacs Sound. -Evergreen Review, N.I., 1960,- vol.4, p. 153-169.