Смекни!
smekni.com

Macromedia Flash MX (стр. 10 из 13)

Ви вже знаєте, як додавати в палітру нові кольори. Розглянемо тепер, що ще можна з ними робити.

Якщо Flash дозволяє вам додавати в палітру нові кольори і види заливок, то вже звичайно він повинен дозволити вам і видаляти їх. Насправді, що робити, якщо палітра розростеться до нелюдських розмірів і перестане поміщатися в панелі ColorSwatches? Тільки видалити непотрібне. А віддаляються непотрібні кольори і види заливки з палітри дуже просто. Для цього виділите колір або вид заливки, який ви хочете видалити, і виберіть пункт DeleteSwatch додаткового меню.

Крім того, є можливість продублювати вибраний колір або вид заливки, щоб надалі внести до нього зміни. Для цього виділите потрібний колір або вид заливки, який ви хочете видалити, і виберіть пункт DuplicateSwatch додаткового меню.

Якщо ви створили, на ваш погляд, виключно вдалу палітру і хочете зберегти її для подальшого використання, то можете зберегти її на диску. Палітра зберігається у файлі з розширенням (так звані файли колірних наборів Rash) або act (колірні таблиці). Колірні набори Flash можуть бути використані тільки в самому Flash, а колірні таблиці підтримуються також іншими графічними програмами, зокрема, MacromediaFireworks і AdobePhotoshop. Крім того, ви можете імпортувати таблиці квітів з файлів GIF. Врахуйте тільки, що градієнти імпортувати з і експортувати у файли колірних таблиць і GIF не можна.

Щоб зберегти колірну палітру у файлі, виберіть пункт SaveColors додаткового меню. На екрані з'явиться стандартне діалогове вікно збереження файлу Windows. Задайте ім'я файлу, виберіть його формат і натисніть кнопку збереження.

Також ви можете зберегти створену вами палітру як палітру за умовчанням, яка використовуватиметься у всіх новостворюваних документах Flash. Для цього виберіть пункт SaveasDefault додаткового меню.

Надалі збережені вами палітри можна знову завантажити. Щоб завантажити палітру з файлу, затерши що існує, виберіть в додатковому меню пункт ReplaceColors. Якщо ж ви хочете додати кольори із завантажуваної палітри в існуючу палітру, виберіть пункт AddColors. У обох цих випадках на екрані з'явиться стандартне діалогове вікно відкриття файлу Windows. Виберіть формат файлу, сам файл і натисніть кнопку відкриття. Таким чином ви можете імпортувати палітри з файлів колірних наборів Flash, колірних таблиць і файлів GIF.

Щоб завантажити палітру за умовчанням, виберіть в додатковому меню пункт LoadDefaultColors. А щоб видалити з палітри всі кольори, залишивши тільки чорний і білий, і всі види заливки, окрім простого чорно-білого лінійного градієнта, виберіть пункт ClearColors.

Пункт Web 216 додаткового меню дозволить вам завантажити так звану безпечну палітру квітів WWW. Ця палітра включає 216 квітів, які гарантовано відображатимуться на будь-якому комп'ютері. Якщо ви створюєте зображення для публікації в Інтернеті, то краще всього використовувати саме цю палітру.

Останній пункт додаткового меню SortbyColor дозволить вам відсортувати кольори в палітрі по відтінку. На жаль, повернути звичайний порядок сортування квітів після цього неможливо.

Розділ 7 Робота з текстом

Текст, що поміщається на робочий лист, знаходиться в так званому текстовому блоці. Це особливий вид графічних примітивів, службовець саме для розміщення тексту. (Досвідчені комп'ютерники такі "вмістища" називають контейнерами; зокрема, текстовий блок - контейнер для тексту; аналогічно, робочий лист - контейнер для графіки.) Блок тексту має прямокутну форму, власне текст поміщається усередині його меж.

Створення текстових блоків виконується за допомогою інструменту "текст". Щоб вибрати його, клацніть в інструментарії кнопку або натисніть на клавіатурі клавішу <Т>. Після цього курсор миші прийме вид невеликого хрестика з буквою "А".

Це означає також, що ви можете перенести текст з іншого Windows-приложения, наприклад, MicrosoftWord. У разі достатнього великого тексту це може бути зручнішим, ніж набір його прямо в Flash, оскільки Word містить, крім усього іншого, систему перевірки орфографії, яка, не дивлячись на всі свої недоліки, все ж таки може принести користь.

Ви, ймовірно, вже відмітили, що при наборі тексту створений нами тексто-вий блок розтягується тільки по вертикалі. Якщо текст підходить до правої межі текстового блоку, то переноситься на наступний рядок, для чого блок розтягується вниз. Горизонтальний же розмір (ширина) залишається постійним, таким, яким ми його задали при створенні текстового блоку. Подібний текстовий блок називається блоком з фіксованою шириною (див. мал. 7.2).

Текстовий блок створюється приблизно так само, як прямокутник. Помістите курсор миші в тому місці, де у вас буде його лівий верхній кут, і натисніть ліву кнопку миші. Потім, не відпускаючи цю кнопку, протягнете мишу в те місце, де у вас знаходитиметься правий нижній кут текстового блоку. Поки ви буксируєте мишу, Flash відображатиме синій "гумовий" прямокутник, так що ви завжди бачитимете, що ж у вас виходить. Перемістивши курсор миші в потрібну крапку, відпустите ліву кнопку миші - текстовий блок буде намальований, і усередині нього з'явиться текстовий курсор (мал. 7.2). Наберіть потрібний текст і або створіть новий текстовий блок, або змініть інструмент на "стрілку виділення".

Для перенесення тексту на новий рядок при наборі тексту ви можете використовувати клавішу <Enter>. Також ви можете редагувати текст, користуючись клавішами-стрілками, <Backspace>, <Del> і ін.

Користуючись мишею або звичайними, використовуваними в інших програмах, клавіатурними комбінаціями, можна виділяти фрагменти тексту і працювати з буфером обміну Windows. Зокрема, ви можете виділяти слова подвійним клацанням миші і виділяти весь вміст текстового блоку натисненням клавішної комбінації <Ctrl>+<A>.

Ви також можете, вибравши інструмент "текст", просто клацнути по листу мишею.

Форматування

Текстові можливості Flash зовсім не вичерпуються набором про-стого тексту, розбитого на абзаци за допомогою клавіші <Entei>. Ваш текст може містити фрагменти, набрані різними шрифтами, з різним вирівнюванням і відступами. Фактично, текстові можливості Flash рівні аналогічним можливостям мови HTML, а то і перевершують їх.

Форматування тексту

Форматування тексту в Flash, а саме, завдання шрифту і кольору, виконується за допомогою все того ж редактора властивостей.

Відразу помітний список шрифтів, що розкривається, який дозволяє вам вибрати власне шрифт. У цьому списку перераховані всі шрифти, встановлені в системі. Коли ви вибираєте в розкритому списку шрифт, лівіше в невеликому віконці для вашої зручності показується приклад тексту, на лайкового цим шрифтом.

Правіше за цей список знаходиться поле введення з регулятором, за допомогою якого задається розмір (або, як говорять поліграфісти, кегль) шрифту в пунктах. Правіше ж за поле введення розміру знаходяться селектор кольору шрифту, а також кнопки В (включення або відключення "жирності" шрифту) і I (включення або відключення курсивного зображення). Все це знайомо вам по текстових редакторах.

Щоб змінити які-небудь параметри всього тексту в текстовому блоці або його фрагмента, вам потрібно буде виділити цей текст або фрагмент. Це виконується так само, як і в інших програмах редагування тексту. Якщо ж ви хочете змінити форматування всього тексту в текстовому блоці, просто виділите текстовий блок одиночним клацанням миші при вибраному інструменті "стрільця виділення".

Flash підтримує векторні шрифти стандартів TrueType і Турі 1.

Для вибору шрифту ви можете скористатися підміню Font меню Text. Там перераховані всі встановлені в системі шрифти. Аналогічно вибрати розмір шрифту можна, скориставшись підміню Size меню Text, -там перераховані найбільш споживані розміри шрифтів. Це може бути корисно, якщо редактора властивостей немає на екрані. .

У тому ж меню (Text) є пункт Style, що дозволяє задати і інші параметри шрифту. Зокрема:

пункт Bold (або комбінація клавіш <Ctrl>+<SMft>+<B>) включає або відключає "жирність" шрифту;

пункт Italic (або комбінація клавіш <Ctrl>+<Shift>+<I>) включає або відключає курсивне зображення.

Обидва цих пункту працюють як вимикачі. А пункт Plain (і комбінація клавіш <Ctrl>+<Shift>+<P>) дозволяють повернути шрифту звичайний вигляд.

Але повернемося до редактора властивостей.

Нижче і лівіше за список шрифтів знаходиться інше поле введення з регулятором. З його допомогою задається так званий трекінг, тобто додатковий простір між символами. Це іноді буває дуже корисно, наприклад, для виділення заголовків - просто задайте для шрифту заголовка великий трекінг, щоб букви отстояли далеко один від одного.

Значення трекінгу вводиться в пунктах, причому можна вводити як позитивні, так і негативні значення. У першому випадку символи тексту розсуються, а в другому - зближуються. При цьому головне - не переборщити з трекінгом, інакше символи або "розбредуться" дуже далеко один від одного, переставши бути єдиним текстом, або зіллються в крапку.

Задавати значення трекінгу ви також можете, використавши підміню Tracking меню Text. Пункт Increase (і комбінація клавіш <Ctrl>+<Shift>+<->>) збільшує трекінг, а пункт Decrease (і комбінація клавіш <Ctrl>+<Shift>+<^>) - зменшує. Пункт Reset (і комбінація клавіш <Ctrl>+<Shift>+<t>) дозволяє повернути значення трекінгу за умовчанням.

Також в редакторові властивостей знаходиться прапорець Kern. Цей прапорець включає або відключає кернінг - спеціальне управління простором між символами. Річ у тому, що деякі пари символів вимагають завдання різних значень проміжку між ними, наприклад, проміжок між "А" і "W" повинен бути менше, ніж між "А" і . Саме цим і займається кернінг, завдяки ньому текст виглядає рівнішим.

Правіше за поле завдання кернінгу розташований ще один список, що розкривається. Він задає положення символів щодо базової лінії тексту - уявній лінійці, по якій "пишеться" текст. У нім доступні три пункти:

Про Normal - звичайне положення тексту, коли він "лежить" на базовій лінії;